Studijski program - Metodika nastave
Podaci o studijskom programu
Kategorije na sajtu: Pedagoške nauke,
Vrste studija: Akademske
Vežbaj online: Pokreni vežbu
Gradovi: Jagodina
Metodika nastave
Studijski program doktorskih akademskih studija Metodika nastave za sticanje akademskog naziva Doktor nauka-metodika nastave traje 6 semestara, odnosno tri školske godine ukupnog obima 180 ESPB.
Program poseduje sve elemente predviđene Zakonom o visokom obrazovanju i standardima za akreditaciju studijskih programa III nivoa studija. Vrsta studija i ishodi procesa učenja u skladu su sa zakonom koji utvrđuje nacionalni okvir kvalifikacija.
Osnovna svrha programa jeste da doprinese daljem razvoju naučnih saznanja u oblasti metodike nastave. Osnovni ciljevi studijskog programa jesu osposobljavanje studenata za samostalni naučnoistraživački rad, inoviranje nastavnog procesa i primenu savremenih pristupa modela nastavnog rada u obrazovnoj praksi.
Upis se vrši na osnovu konkursa koji raspisuje Univerzitet u Kragujevcu, a sprovodi ga Fakultet pedagoških nauka, Jagodina. Na studije trećeg stepena može se upisati lice koje je završilo odgovarajuće akademske studije prvog stepena u obimu od najmanje 300 ESPB bodova. Izbor kandidata za upis na studijski program obavlja se na osnovu opšte prosečne ocene ostvarene na osnovnim studijama i dužine trajanja prethodnih studija.
Kurikulum programa sadrži:
- 3 obavezna predmeta ukupne vrednosti 35 ESPB: Kvantitativna istraživanja u vaspitno-obrazovnom radu, Savremeni koncepti učenja i poučavanja i Kvalitativna istraživanja u vaspitno-obrazovnom radu;
- 35 izbornih predmeta od kojih student bira pet, a od kojih je jedan (sa Izborne pozicije 3) u direktnoj vezi sa izradom doktorske disertacije i uključuje obaveu objavljivanja naučnog rada u vezi sa temom doktorske disertacije;
- doktorsku disertaciju vrednosti 60 ESPB koja se realizuje u trećoj godini studija.
Tako se ukupno 95 ESPB ili 53% ukupnog broja ESPB odnosi na doktorsku disertaciju, u skladu sa standardom 5.10.
Faktor izbornosti prema pozicijama gde student bira predmete iznosi 63,89 % što je u skladu sa definisanim akreditacionim standardima.
Lista obaveznih i izbornih predmeta sa okvirnim sadržajem, kao i njihov način izvođenja i bodovne vrednosti iskazane u skladu sa evropskim sistemom prenosa bodova dostupni su u knjizi predmeta. Knjiga predmeta sadrži ishode procesa učenja svakog predmeta.
Nastava se izvodi putem predavanja, studijsko-istraživačkog rada, konsultacija i mentorskog rada. Posebna pažnja poklanja se individualnom radu sa studentima tokom naučno-istraživačkog rada, konsultacija i mentorskog rada pri izradi predispitnih obaveza, istraživačkih radova i istraživačkih projekata.
Kvalitetu nastavnog procesa doprinose i gostovanja stručnjaka iz prakse koje Fakultet periodično organizuje u okviru radionica, stručnih skupova i konferencija.
Vesti o studiranju
-
Najbolji izbor za dobru zaradu i uspešnu karijeru - Studirajte IT!
Jedna od oblasti koja poslednjih godina doživljava neverovatan rast i razvoj jesu informacione tehnologije (IT). Ova industrija postala je srce moderne ekonomije i nezamenjiv deo našeg svakodnevnog života, što je…
26.09.2023 -
Poslednja prilika za upis na ITS: Postanite deo najtraženije IT škole u regionu
Pred sam početak nove akademske godine stižu odlične vesti za sve buduće brucoše koji se još uvek nisu upisali na fakultet: na Visokoj školi strukovnih studija za informacione tehnologije –…
19.09.2023 -
Treći upisni rok - Budžet je zagarantovan MATF
Prijave za upis na osnovne akademske studije na Matematičkom fakultetu u trećem upisnom roku počinju 16. septembra 2023. godine.
14.09.2023
Saveti za polaganje prijemnog
-
Najbolje pripreme za upis na fakultet
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
-
Ovo su zlatna pravila efikasnog učenja
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
-
Devet fraza koje pametni ljudi izbegavaju u razgovoru
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo