Studijski program - Učitelj
Podaci o studijskom programu
Kategorije na sajtu: Pedagoške nauke,
Vrste studija: Akademske
Vežbaj online: Pokreni vežbu Pokreni vežbu
Gradovi: Užice
Naziv studijskog programa je: Studijski program osnovnih akademskih studija za sticanje stručnog naziva Diplomirani učitelj.
Osnovni cilj studijskog programa je da se studenti osposobe za sticanje potrebnih znanja, veština, vrednosti i ponašanja za obavljanje učiteljskog poziva.
Ishodi prvog nivoa studija na studijskom programu Učitelj:
- da se studenti osposobe za primenu teorijskih, stručnih i praktičnih znanja/veština u nastavnom procesu;
- da se studenti kroz proces učenja osposobe za kritičko-konstruktivni pristup u vrednovanju procesa nastave/učenja.
Posle završenih studija studenti stiču stručni naziv: diplomirani učitelj.
Uslove za upis na studijski program Učitelj imaju učenici koji su završili srednju školu u četvorogodišnjem trajanju i koji polože prijemni ispit.
Studijski program prema standardima sadrži akademsko-opšteobrazovne predmete, teorijsko-metodološke, naučne, odnosno umetničko-stručne, stručno-aplikativne predmete. Svaka grupa navedenih predmeta sastoji se od obaveznih predmeta, zajedničkih obaveznih, zajedničkih izbornih i izbornih predmeta.
Nastava traje 4 godine, izvodi se 8 semestara u vidu plenarnih predavanja, vežbi, seminara, seminarskih diskusija, debata, interaktivnih oblika nastave, projekatske nastave, timske nastave, konsultacija i prakse (pedagoška, didaktička i metodička), a hospitovanje se realizuje po Pravilniku u vežbaonici sa kojom Fakultet ima potpisan ugovor. Metode i oblici učenja prevashodno su usmerene na aktivnosti studenata, na proces učenja i kvalitet znanja i veština budućih diplomiranih učitelja.
Svaki predmet ima bodovnu vrednost iskazanu u skladu sa evropskim sistemom prenosa bodova. Za četiri godine student ostvaruje 240 ESPB bodova, od kojih 20% čine izborni predmeti.
Kvalifikacije
Diplomirani učitelj je osposobljen za:
- obavljanje učiteljske profesije (izvodi redovnu nastavu, dodatni i dopunski rad i druge aktivnosti sa učenicima u mlađim razredima osnovne škole, sarađuje sa roditeljima, pedagoško-psihološkom službom, direktorom škole i ustanovama);
- za rad u pripremnom predškolskom programu sa decom pred polazak u osnovnu školu;
- sopstveni profesionalni razvoj i posle inicijalnog obrazovanja (profesionalni razvoj se odnosi na razvoj osobe unutar njene profesionalne uloge i uključuje formalno iskustvo-učestvovanje na seminarima, radionicama, skupovima, rad sa mentorom i neformalno iskustvo kao što je čitanje stručnih časopisa, profesionalnih publikacija);
- naučno-istraživački rad u području razredne nastave.
Više informacija o nastavnom planu, predmetima, nastavnicima i saradnicima, možete videti ovde.
Vesti o studiranju
-
Omladina Jazasa Novi Sad i Omladinske novine organizuju seminar o podkastima- prijave do 1. maja
Omladinske novine (ON) organizuju besplatan seminar o podkastima i poziva studente, srednjoškolce i mlade novinare, da se prijave do 1. maja na besplatan seminar o podkastima.
19.04.2024 -
Brucoši, kako ste preživeli prvi dan faksa? Ovo je 5 najčešćih grešaka koje ste možda već napravili
Prvi dan na fakultetu je za brucoše često prepun uzbudljivih ali i stresnih trenutaka. Ako ste već prošli kroz ovo, možda ste napraviti neke od uobičajenih grešaka. Evo pet najčešćih…
16.04.2024 -
Nisi našao/-la cimera, a uskoro se seliš u studentski dom? Izdvojili smo nekoliko tipova cimera
Kada se uputite na fakultet bez prethodno odabranog cimera, ne možete znati s kim ćete deliti svoj prostor. U nastavku je dato sedam tipova cimera s kojima biste se mogli…
12.04.2024
Saveti za polaganje prijemnog
-
Najbolje pripreme za upis na fakultet
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
-
Ovo su zlatna pravila efikasnog učenja
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
-
Devet fraza koje pametni ljudi izbegavaju u razgovoru
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo