Studijski program - Osnovne akademske studije Diplomirani profesor geografije
Podaci o studijskom programu
Kategorije na sajtu: Geološke nauke,
Vrste studija: Akademske
Na prijemnom se polaže: Geografija
Vežbaj online: Pokreni vežbu
Gradovi: Novi Sad
Cilj studijskog programa Diplomirani profesor geografije je savlađivanje granskih (fizička geografija i društvena geografija) i međugranskih geografskih (regionalna geografija) sadržaja kao i sadržaja didaktičko-metodičkih karaktera iz oblasti geografije, a koji čine sintezu najnovijih dostignuća u geografiji, naročito onih koji na aktuelan i odgovarajući način odražavaju i rešavaju probleme savremenog čovečanstva. Karakter i vrsta dostignuća u geografskim istraživanjima se ovim nastavnim programom odražavaju nazivima nastavnih predmeta.
Lice koje završi osnovne akademske studije stiče stručni naziv Diplomirani profesor geografije.
Svrha studijskog programa
Svrha studijskog programa je da celovito obrazuje kadar geografskog profila kompetentan za rad u osnovnom i srednjoškolskom obrazovanju. Struktura studijskog programa obezbeđuje da se kroz nastavne sadržaje opšte-obrazovnih i teorijsko-metodoloških predmeta steknu osnovna znanja iz oblasti prirodnih nauka koja se u daljem toku studija unapređuju kroz grupu naučnih i stručno-aplikativnih predmeta naučnog polja geografije. U završnoj godini studija se kroz grupu obaveznih i izbornih predmeta pedagoško – psihološkog i metodičkog polja omogućava studentima da u potpunosti odgovore na zahteve savremene nastave geografije. Ovako koncipiranim studijskim programom obrazuju se stručnjaci sa svim potrebnim kompetencijama za obavljanje nastave geografije. Stečene kompetencije i veštine na ovom nivou studija predstavljaju bazu fundamentalnih znanja za nastavak obrazovanja na master akademskim studijama geografskog i srodnih profila.
Svrha studijskog programa je:
u skladu sa osnovnim zadacima i ciljevima Prirodno-matematičkog fakulteta, Departmana za geografiju, turizam i hotelijerstvo ili u užem smislu studija Geografije.
Ciljevi studijskog programa
Cilj studijskog programa Diplomirani profesor geografije jeste obrazovanje predmetnih nastavnika – profesora geografije, osposobljenih za rad u osnovnim, srednjim stručnim školama i gimnazijama. Ovaj studijski program pruža široko i savremeno akademsko obrazovanje u oblasti geografskih naučnih disciplina, te time obezbeđuje potrebne stručne kompetencije budućih profesora geografije. Takođe, savremeno zasnovani metodički i pedagoško-psihološki kursevi omogućavaju razvoj pedagoških, didaktičkih, metodičkih i komunikacijskih kompetencija. Budući svršeni studenti, profesori geografije, podstiču se na permanentno usavršavanje i profesionalni razvoj.
Kompetencije diplomiranih studenata
Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće opšte sposobnosti:
- analize, sinteze i predviđanja rešenja i posledica;
- primena stečenih znanja u praksi;
- ovladavanja metodima, postupcima i procesima istraživanja;
- razvoja kritičkog i samokritičkog mišljenja i pristupa;
- razvoja komunikacionih sposobnosti i spretnosti, kao i saradnje sa užim socijalnim i međunarodnim okruženjem;
- profesionalne etike.
Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće predmetno-specifične sposobnosti:
- upotreba i razvoj profesionalnih znanja: stručnih (geografskih, uključujući sve discipline), didaktičko-metodičkih i psiholoških, neophodnih za uspešnu realizaciju programa geografije u osnovnim i srednjim školama prema savremenim zahtevima nastave i učenja;
- planiranje, programiranje i upravljanje nastavom geografije u osnovnim i srednjim školama;
- komunikacija i interakcija sa učenicima (ocenjivanje i napredovanje učenika u funkciji: informisanja, razvoja, motivacije i evaluacije njihovog rada), roditeljima, upravom škole, kolegama i lokalnom zajednicom;
- interdisciplinarne i interkompeticione sposobnosti (poznavanje novih obrazovnih i informacionih tehnologija, i njihove primene u nastavi geografije), poznavanja i drugih nauka, pre svega prirodnih;
- planiranje i evaluacija sopstvenog kontinuiranog profesionalnog razvoja;
- formiranje stava o neophodnosti permanentnog usavršavanja;
- razvoja veština i spretnosti u upotrebi znanja u odgovarajućem području; upotrebe informaciono-komunikacionih tehnologija u ovladavanju znanjima o geografskom omotaču i njegovim sferama (litosfera, atmosfera, hidrosfera, biosfera, pedosfera, sociosfera) koje se nalaze u međusobnoj vezi i međuuticaju.
Kurikulum
Struktura kurikuluma obuhvata raspored predmeta po semestrima, fond časova aktivne nastave i ESPB bodove.
Na prvoj, drugoj i trećoj godini studija student stiče po 60 ESPB, a na četvrtoj godini 64 ESPB.
ESPB bodova nakon završenih studija = 244
Aktivna nastava:
- Časova aktivne nastave na godini studija = 40-42
- Prosečno časova aktivne nastave na svim godinama studija = 40,5
- Časova predavanja na godini studija = 22-27
- Prosečno časova predavanja na svim godinama studija = 23,5
Zastupljenost određene grupe predmeta prema tipu u odnosu na broj ESPB bodova:
- Akademsko-opšteobrazovni = 14,0%
- Teorijsko-metodološki = 20,3%
- Naučni = 34,9% i
- Stručno-aplikativni predmeti = 30,8%
- Zastupljenost izbornih predmeta na osnovnim akademskim studijama je 22,1%.
Vesti o studiranju
-
NOVO IT ODELJENJE u Savremenoj gimnaziji: otvoren upis za generaciju 2024/25.
Sve osmake koji su zainteresovani za tehnologiju i računare i koji već razmišljaju o budućoj karijeri obradovaće vest da je Savremena gimnazija otvorila upis u novo IT odeljenje. Kombinujući opšti…
22.04.2024 -
Omladina Jazasa Novi Sad i Omladinske novine organizuju seminar o podkastima- prijave do 1. maja
Omladinske novine (ON) organizuju besplatan seminar o podkastima i poziva studente, srednjoškolce i mlade novinare, da se prijave do 1. maja na besplatan seminar o podkastima.
19.04.2024 -
Brucoši, kako ste preživeli prvi dan faksa? Ovo je 5 najčešćih grešaka koje ste možda već napravili
Prvi dan na fakultetu je za brucoše često prepun uzbudljivih ali i stresnih trenutaka. Ako ste već prošli kroz ovo, možda ste napraviti neke od uobičajenih grešaka. Evo pet najčešćih…
16.04.2024
Saveti za polaganje prijemnog
-
Najbolje pripreme za upis na fakultet
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
-
Ovo su zlatna pravila efikasnog učenja
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
-
Devet fraza koje pametni ljudi izbegavaju u razgovoru
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo