Prijemni.rs
Maturang
  • Saveti za uređenje mesta učenja


Ukoliko niste razmišljali o svom radnom prostoru na način da je i on povezan sa definisanjem stila učenja koji vama najviše odgovara, njegovo preuređenje ubrzo bi moglo rezultirati i poboljšanjem kvaliteta sticanja vašeg znanja.

Mesto za učenje

Foto: Pixabay

Pojedinim studentima prvenstveno pogoduju tiša mesta, dok su drugima potrebni u određenoj meri prilagođeni zvukovi, npr. muzike. U skladu sa tim, opredelite se za mesto koje će, konkretno, stvoriti uslove maksimiziranja vašeg vremena i energije tokom učenja.

S obzirom na vaše dosadašnje navike, jasno će vam postati da li bi učenje u okviru studentskih biblioteka i čitaonica bilo korisno ili, naprotiv, kontraproduktivno.

Na primer, ukoliko ste skloni učenju naglas, odnosno, ukoliko vam je potrebno da slušate vlastito interpretiranje gradiva, važno je da pronađete mesta koja će vas u tome podržati.

Istovremeno, izbegavajte mesta koja su ujedno i prostor za odmor, tj. relaksaciju, kako ne biste remetili radnu atmosferu koja mora postojati tokom učenja.

Ipak, potrudite se da vam mesto učenja bude prijatno za boravak. Dekoracijom sa omiljenim bojama učinićete ga ličnim, uz svetle i lagane nijanse koje će, isto tako, upotpuniti radnu klimu.

Radni sto bi trebao biti dovoljno prostan, u smislu da možete koristiti sve sadržaje i knjige koji će vam biti potrebni tokom učenja.

Svakako, odvojite poseban deo za police u kojima će sve knjige biti u centru pažnju, odnosno, vidljive i dostupne na organizovan način.

Kao dodatak, kreativno iskoristite radni prostor za predmete koji će biti korisni za učenje. Grafikoni, ilustracije, tabele i samostalno kreirane beleške stvoriće odgovarajuću atmosferu za rad, ali i značajnu inspiraciju. Već samim boravkom u datom prostoru češće ćete razmišljati o datom gradivu.

Takođe, odlučujuća stavka je i vreme koje provodite na datom mestu. Težite ka tome da periode učenja, kao i vreme odmora, unapred definišete, uz podrazumevano pridržavanje utvrđenom rasporedu. A, uz adekvatan plan rada, neizostavno je prilagoditi osvetljenost radnog prostora. Naravno, orijentišete se na prirodno svetlo i učenje u isplaniranom terminu.

Bitna preporuka tiče se činjenice izbegavanja svega što bi ometalo vaš rad. Time nećete izgubiti fokus sa materije koju učite, niti produžiti vreme potrebno za pripremanje gradiva.

Sve što želite proveriti ili učiniti – zapišite, i tek nakon uspešno proučenih lekcija, usmerite se ka ostalim aktivnostima.

Zaključak je, ipak, da svaku od ponuđenih ideja vi treba da okarakterišete kao potrebnu i neophodnu. To ćete, upravo, postići individualnom procenom i primenom. Stoga, sve što je vama suštinski važno objedinite i uključite tokom učenja, na mestu koje će u celini doprineti zadovoljavajućem nivou vaše motivisanosti i koncentracije.


Povezani članci

Izdvojeni univerziteti i fakulteti: