Prijemni.rs
Maturang
  • Intervju - Akademija umetnosti
    Darko Soković student prodekan Akademije umetnosti Beograd


Darko Soković , student prodekan Akademije umetnosti Beograd

Kakvi su uslovi studiranja i kakvo je vaše mišljenje o kvalitetu nastave na vašem fakultetu?

Opšteobrazovni (teorijsko-umetnički i društveno-humanistički) programi na Akademiji zauzimaju veoma važno mesto u školskim kurikulumima. Nastava se izvodi na savremen, multimedijalan i multidisciplinaran način, koji je usklađan sa nastavom stručnih (i) umetničkih predmeta, pa studenti ova znanja mogu neposredno i praktično da primene u svom radu. Ovi predmeti obuhvataju, između ostalih, engleski jezik, estetiku, filmsku i TV kritiku, psihologiju, istorije umetnosti, kinematografije, drame i pozorišta, osnove montaže, režije, produkcije, scenarija, fotografije, marketinga, PR-a, scenografije, tehnologije. Iz godine u godinu nastavni programi svih katedara obogaćuju svoju ponudu obaveznih i izbornih opšeobrazovnih predmeta, a čini me se da se kombinacijom svih ovih nastavnih metoda postiže vrlo visok kvalitet nastave.

Umetnička grupa predmeta čini osnovu obrazovanja na Akademiji Nastavu ovih predmeta izvode neki od naših najpoznatijih umetnika i pedagoga. U svom pedagoškom radu primenjuju različite pristupe, a u nastavu su uključeni i resursi iz vrlo dobro opremljenih medijateka i biblioteke.


Praktična nastava je neophodna za današnje kvalitetno obrazovanje. Da li, po vašem mišljenju, studenti na fakultetu imaju dovoljno praktične nastave?

Nastava je usklađena sa Bolonjskom deklaracijom i sadrži jako veliki broj praktičnih vežbi i radova. Od početka školovanja, u praktičnim vežbama simuliraju se uslovi profesionalnog angažmana, a na višim godinama studija studenti su angažovani u profesionalnom radu čime dodatno ojačavuju svoja lična iskustva i uspostavljaju se kao priznati umetnici, odnosno zaposleni u kulturi, umetnosti i medijima.

Koliko se obrazovanje na privatnim i državnim fakultetima razlikuje? Koje su to najbitnije razlike po Vašem mišljenju?

Siguran sam da je najveća razlika u pristupu. Na našoj Akademiji, svaki student zna da je svim profesorima važno to što ima da kaže, da je kao ličnost uvaženi da mu je pružena mogućnost da ostvari svoje kreativne zamisli. Pokušavamo da svedemo birokratiju na najmanju moguću meru, kako bi individulani pristup svakom studentu bio moguć i ostvarljiv. Važno je i pitanje dodatnih troškova: iako školarina za studije na AUB dosta košta za uslove u kojima živimo, ona je i preduslov vrlo visokog kvaliteta nastave, a predstavlja i garanciju studentima da se tokom školovanja neće pojaviti dodatni troškovi (prijava ispita, izdavanje uverenja, transkripata), kao i siguran kontrolor korupcije koja je, po iskustvu brojnih mojih koleginica i kolega, opšte mesto na državnim fakultetima, čega sam i sam svedok budući da studiram na još jednom, državnom fakultetu društvenih nauka. Ovo je važno i zbog stvaranja radne i kreativne atmosfere na kojoj insistiram, jer, ne može se očekivati da takva atmosfera zaživi na nekom fakultetu ako je on opterećen brojnim materijalnim i drugim problemima i hijerarhijski postavljenim međuljudskim odnosima - tu onda od stvaralačke energije nema ni traga.