Preuzmi Maturang aplikaciju
  • Ivan Jakšić - Direktor Centra za marketing, informisanje i promocije Privredne komore Srbije


Ivan Jakšić  - Direktor Centra za marketing, informisanje i promocije Privredne komore Srbije

Ivan Jakšić je direktor Centra za marketing, informisanje i promocije Privredne komore Srbije od 2007. godine.  Kao diplomirani ekonomista i posle rada u prosveti kao profesor u Petoj ekonomskoj školi, Ivan Jakšić je karijeru u pi-aru počeo u pravosuđu, prvo u Pravosudnom centru, a potom kao lokalni pi-ar ekspert na EU projektu pri Ministarstvu. Ivan Jakšić je povremeni predavač na seminarima i treninzima za odnose s medijima i javni nastup za predstavnike kompanija i portparole sudova i tužilaštava. Koautor je PR priručnika za portparole sudova "Odnosi s javnošću u sudovima". U ime PKS dobitnik je Priznanja Poverenika za informacije od javnog značaja za poseban doprinos afirmisanju prava na slobodan pristup informacijama od javnog značaja i transparentonosti u radu za 2008. i 2009. godinu, kao i Nagrade za najbolje odnose sa medijima u 2008. i 2010. godini. Od 2011. član je Izvršnog odbora Fudbalskog saveza Beograda.

Šta ste studirali?

Ekonomski fakultet, Univerzita u Beogradu, smer marketing.


Čemu su Vas studije naučile i koliko Vam je to značilo za karijeru?

Studije su za mene bila važna prekretnica u poslovnom opredeljenju, usmeravanje ličnog obrazovanja i usavršavanja iz oblasti ekonomije na pi-ar i marketing.


Kako ste našli svoj prvi posao i čime ste se bavili na početku Vaše karijere?

Ličnom zainteresovanšću i entuzijazmom kao apsolvent Ekonomskog fakulteta otišao u Petu ekonomsku školu, srednju školu koju sam i sam završio, i iskazao želju u razgovoru sa direktorkom da radim i predajem. Vrlo brzo nakon sastanka pozvan sam na posao i počeo da radim kao profesor Savremene poslovne korespondencije i bio sa druge strane katedre u istim učionicama pet godina nakon što sam iz njih izašao.


Kada zapošljavate ljude, kakav profil osoba tražite?

Biram mlade, dinamične osobe, željne učenja i usavršavanja, sa malim iskustvom i velikim afinitetima i kapacitetima za pi-ar i marketing...


Koje veštine usavršavate i kako radite na sebi?

Kontinuirana edukacija je neophodna svima kako bi na tržištu rada bili uvek visoko rangirani, ali i u trenutnom poslu stalno napredovali i usavršavali se i doprinosili boljim rezultatima. Ja to činim povremenim edukacijama i konferencijama, kao i čitanjem stručne literature.
Menadžerima su neophodna i znanja i veštine iz drugih oblasti van one primarne za koju su zaduženi, tako da je neophodno usavršavanje i u tom delu.


Preporučite nam knjige u svojoj oblasti rada, koje smatrate dobrim.

Ima dosta korisnih sajtova koji objašnjavaju i olakšavaju komunikaciju na društvenim mrežama, što je novi izazov za našu struku.

Stručna literatura domaćih autora iz oblasti kojom se bavim je jako retka, a stranih često sa primerima ne baš toliko primenjivim našim uslovima, tako da bih mogao da preporučim nekoliko knjiga koje je izdala Hrvatska udruga za odnose s javnošću.

Od domaćih, najbolji i najkorisniji je nedavno objavljeni priručnik „PRimeri dobre prakse odnosa s javnošću 2011", Danijele Lalić i Tamare Vlastelica Bakić.


2011. godina