Prijemni.rs
Maturang
  • Biljana Stepanović - direktorka Business Info Group


Biljana Stepanović - direktorka Business Info Group

Biljana Stepanović je bila direktorka Ekonomist Media Group, osnivač i glavni urednik mesečnika Bankar, urednik ekonomije na RTV B92, glavni i odgovorni urednik časopisa CorD na engleskom za strance u Srbiji, novinar NIN-a, dopisnik Radija Slobodna Evropa, novinar Naše Borbe i Borbe, predavač u Londonskoj školi PR-a u Beogradu. Završila je Fakultet političkih nauka u Beogradu. Udata je i majka dvoje dece.

Šta ste studirali?

Završila sam Fakultet političkih nauka u Beogradu, novinarski smer i dve godine Pravnog fakulteta u Kragujevcu.


Čemu su Vas studije naučile i koliko Vam je to značilo za karijeru?

Studije su me naučile uglavnom da najveći deo uspeha u životu zavisi od sreće i želje da uspete. Studije su apsolutno neophodne kao polazna osnova za bilo koji ozbiljan posao. Smatram da svako ko započne fakultet mora i da ga završi, jer ako odustane na tom prvom koraku, mnogo teže će kasnije u karijeri pokazati istrajnost. Meni fakultet nije pružio preterana praktična znanja, već više šire obrazovanje i samopouzdanje.


Kako ste našli svoj prvi posao i čime ste se bavili na početku Vaše karijere?

Prvi posao našla sam u dnevnom listu Borba, kad je proglašen za list godine, još za vreme studija novinarstva. Došla sam kod tadašnjeg glavnog urednika Staše Marinkovića i pitala ga da li mogu da dođem na praksu. Primio me je i tu sam i ostala, a onda sa gotovo celom redakcijom učestvovala u osnivanju Naše Borbe.


Kada zapošljavate ljude, kakav profil osoba tražite?

Tražim pre svega vredne, odgovorne i poštene ljude. Fakultet i znanje stranog jezika se podrazumevaju, ali su presudni pozitivan stav, komunikativnost, otvorenost, spremnost da se radi i dalje uči i sposobnost za uklapanje u kolektiv.


Koje veštine usavršavate i kako radite na sebi?

Stalno pokušavam da naučim nešto novo, da gledam šta rade kompanije u svetu koje se bave sličnim poslom, kako možemo da unapredimo poslovanje i čitam literaturu o vođenju kompanija i odnosu sa ljudima. Ovo poslednje smatram ključnom veštnom u poslu kojim se bavim i zbog toga godinama sarađujem sa ljudima sa kojima sam nekad negde radila. Osim toga pokušavam da stalno širim krug kontakata, što smatram presudnim za uspeh u ovoj vrsti posla.


Preporučite nam knjige u svojoj oblasti rada, koje smatrate dobrim.

U poslednje vreme čitam samo knjige koje nisu dosadne. Dakle, preporučila bih: „Za sva vremena" - Voren Bafet; „From Competitive Advantage to Corporate Strategy" - Mihael Porter; „Losing My Virginity" - Richard Branson.
Pada mi na pamet i „Kaluđer koji je prodao svoj ferari" Robin Šarma i, smejaćete se, „Peta avenija" od Kendis Bušnel, koju smatram zapravo odličnom sociološkom analizom surovog američkog kapitalizma u kome ne bih volela da živim.


2010. godina