Preuzmi Maturang aplikaciju
  • Da li je marketing prava opcija za izbor smera na fakultetu


Zašto bih studirao marketing? Da li je to pravi izbor za mene? Ovo su važna pitanja koja treba sebi da postavite kad odlučujete šta želite da studirate nakon srednje škole. Pročitajte o čemu se radi u marketingu i možda vaša konačna odluka bude upravo ovaj smer.

Postoji nekoliko faktora koje bi studenti trebalo da uzmu u obzir prilikom odlučivanja o tome koju oblast izabrati od ponuđenih smerova. Važno je da postavite sebi pitanja poput: 

  • Zašto da studiram marketing?
  • Da li je marketing prava stvar za mene?
  • Da li je dobar izbor za uspešnu karijeru? 
  • Da li je to nešto u čemu ću uživati dok budem radio različite marketinške kampanje?

Zašto studirati marketing

Ovo je verovatno prvo pitanje koje bi trebalo da postavite sebi dok razmišljate o sticanju diplome iz marketinga. Visok stepen znanja iz marketinga otvoriće vam mnoga vrata kada je u pitanju vaša karijera, jer je to integralni i traženi posao za većinu kompanija. Veštine i tehnike koje ćete naučiti dok studirate marketing mogu vam pomoći kasnije u životu ako odlučite da se bavite različitim vrstama poslova kao što je poslovno upravljanje ili oglašavanje. Tokom studija steći ćete znanja koja vam mogu pomoći u bilo kojoj poslovnoj karijeri, jer ćete razumeti važnost odnosa sa potrošačima, komunikaciju i različite uključene učesnike ovog procesa.

Da li je marketing prava stvar za vas
Marketing nije za svakoga – to je uzbudljiv i dinamičan posao, ali morate imati kombinaciju nekoliko osobina ličnosti i karakteristika da biste uspeli u svetu marketinga. Iako uspešni marketinški profesionalci dolaze iz različitih sredina, postoje neke osobine ličnosti koje su im zajedničke – morate biti kreativni i motivisani, morate biti sposobni da dobro radite u timskom okruženju, veoma orijentisani ka detaljima, planeri, ali i otvoreni za promene u poslednjem trenutku, lider u pravo vreme i sledbenik kada je to potrebno, morate naučiti kako da ostanete u trendu, da budete optimistični, sposobni da razumete svog potrošača itd. Lista bi mogla da se nastavi, ali verujemo da ste dobili nekoliko ideja zašto baš marketing. Istina je da ne postoji jedna osobina ili lista specifičnih osobina koje marketinški profesionalac treba da ima, već je to neka vrsta kombinacije svih njih. 
 
Da li je marketing dobar za uspešnu karijeru
Još jedno važno pitanje koje se postavlja jeste da li je marketing dobar za uspešnu karijeru. Srećom, marketinške pozicije postaju glavni prioritet u mnogim kompanijama, tako da studenti koji studiraju marketing mogu dobiti posao gotovo bilo gde u kompanijama koje se pojavljuju na našem tržištu, a koje imaju marketinško odeljenje. Razmislite o tome, jer, u suštini, svaka kompanija ili brend treba marketinški tim. Dok studirate marketing, nećete proučavati određeni tip ili oblast poslovanja, već ćete studirati marketing kao celinu i sve različite poslove uključene u marketinšku karijeru. Kada diplomirate, možete raditi u auto-industriji, tržnim centrima, konsultantskim kućama, javnim preduzećima, internet marketingu, prodaji nekretnina itd. Postoje beskrajne mogućnosti za karijeru u svetu marketinga.

 

Da li ćete uživati u karijeri
Sada kada znate da postoji mnogo mogućnosti za posao, pitate se šta tačno obuhvata marketinški posao. To su uglavnom standardne metode prikupljanja podataka, obrada prikupljenih podataka, budžetiranje i drugo, ali šta je sa uzbudljivim stvarima? Stvarno „zabavan” deo posla zavisi od vas. Studenti bi trebalo da pogledaju neke od uspešnih marketinških kampanja koje su napravile neke američke ili japanske kompanije kako bi dobili ideju o tome koliko je marketing „kul”. Uzmimo, na primer, kompaniju „Nike”: izgubila je šansu da bude zvanični sponzor sportske opreme za Letnje olimpijske igre 2012. godine od svog najvećeg konkurenta – kompanije „Adidas”. Budući da nije dobila zvanično sponzorstvo, morala je da smisli zaista odličnu marketinšku kampanju da bi to kompenzovala. Bila je to kampanja „Pronađi svoju veličinu”. Kampanja se fokusirala na identifikovanje sa običnim sportistima. Većina potrošača ove marke ne učestvuje na Olimpijskim igrama; oni su košarkaši srednjih škola, jutarnji trkači, biciklisti i plivači. Kompanija „Nike” je snimila neverovatan i inspirativan video o prosečnim sportistima koji pomeraju granice i dolaze do vlastite spoznaje o svojim mogućnostima, a zatim je koristila društvene mreže kako bi podelila video i angažovala svoje potrošače. Ovaj video je imao više od 4 miliona pregleda, a ova kampanja je bila zastupljena u medijima gotovo kao i kompanija „Adidas” tokom Olimpijskih igara. Koja je poruka ove priče? Marketinški tim kompanije „Nike” koristio je inspirativnu poruku kao epicentar svoje kampanje – sa kojom su se njihovi potrošači mogli identifikovati – i na kraju stekao toliko popularnosti koliko je kompanija „Adidas” imala širom sveta kao zvanični sponzor Olimpijskih igara. Koja je najvažnija stvar ove marketinške kampanje? Kompanija „Nike” nije potrošila čak ni pola miliona dolara od iznosa koliko je kompanija „Adidas” platila Olimpijskom komitetu da bi dobila olimpijsko sponzorstvo.

Zaključak
Dok razmišljate o pitanjima da li je marketing prava stvar za vas ili zašto studirati marketing, pomislite na velike mogućnostima koje pruža  posao u marketing timu i učestvovanje u različitim marketinškim kampanjama. Marketing menadžer obavlja niz promotivnih aktivnosti kako bi proizvod ili usluga imali dobar odjek u javnosti i svesti potrošača. Osnovni cilj njegovog posla jeste postizanje dobrog imidža proizvoda ili usluge i postizanje porasta prodaje. On je taj koji planira, usmerava i koordinira promociju proizvoda ili usluge na svim poljima i pomoću svih dostupnih kanala.
Ako vam studije marketinga deluju zanimljivo, upišite Visoku školu modernog biznisa i postanite stručnjak bez koga poslovanje ne bi bilo moguće.
 
Visoka škola modernog biznisa
Terazije 27/4, Beograd
+381 (0)63/353-366
+381 (0)11/41-20-700


Izdvojeni univerziteti i fakulteti: