Prijemni.rs
Maturang
  • Izaberi traženo, dobro plaćeno i popularno zanimanje: Studiraj Digitalne medije i komunikacije na FDN


Moderno doba je omogućilo sve brži protok informacija i sve veću potražnju za onima koji tu informaciju umeju da plasiraju u etar, obrade je i učine je dostupnom velikom broju ljudi. Kao kvalitetan odgovor na eru digitalizacije osnovan je studijski program Digitalni mediji i komunikacije.

Studijski program je prilagođen savremenim zahtevima tržišta što pokazuje i  interesovanje studenata za upis. Zbog velikog interesovanja studenata Fakultet društvenih nauka (FDN) je proširio kvote za upis na ovaj studijski program.

Zašto digitalni mediji i komunikacije?

Studiranje digitalnih medija i komunikacija je, pogotovo danas, od velikog značaja budući da je potreba za stručnjacima u ovoj oblasti naglo porasla, a raste i dalje.

Program pruža mogućnost da steknete znanje i kompetencije za uspešno oblikovanje informacija, ideja, mišljenja i različitih sadržaja koji su namenjeni velikom broju korisnika, ali i kako da plasirate i prezentujete sadržaj, budete dobar voditelj, novinar ili marketing stručnjak. 

Budući da su digitalni mediji polje koje se brzo razvija, formalno znanje koje steknete iz ove oblasti će vam služiti kao vodić u daljoj karijeri, ali i životu.

Ukoliko odlučite da studirate Digitalne medije i komunikacije, treba da znate da će vam buduća karijera biti dinamična i puna uzbuđenja, što ovaj studijski program čini još privlačnijim. 

Koje su to pozicije u sektoru digitalnih medija i komunikacija i koliko su plaćene?

Prema podacima koji stižu iz Republičkog zavoda za statistiku Republike Srbije, nakon diplomiranja u oblasti digitalnih medija i komunikacija svršeni studenti mogu naći posao u medijima, marketingu, advertajzingu, ivent menadžmentu, radiodifuziji, ali i u oblasti foto i video produkcije, kao i na televiziji.

Najpopularnije pozicije i najplaćenije u sektoru digitalnih medija i komunikacija za koje se školuju studenti Fakulteta društvenih nauka, pored novinara i voditelja, su sledeće:

Stručnjak za digitalni marketing - na toj poziciji ćete se susresti sa mogućnošću da lično vi pomognete kompaniji ili industriji da razvijaju svoj brend, promovišu ga, plasiraju svoje proizvode i usluge na najbolji mogući način. Dinamičan posao koji će vam doneti veliki broj poznanstava, dobru zaradu, ali i mogućnost da od svoje karijere napravite pravi bum na tržištu i budete veoma traženi.

Medija planer - pozicija na kojoj ste uvek u srži svih važnih događaja i dešavanja. Vaš zadatak je da pored toga što ćete uživati u poslu i plati, budete i spremni da kreirate akcione planove i strategije za reklamne kampanje.

Stručnjak za odnose sa javnošću, poznatiji kao PR - stručnjak u ovoj oblasti će osim dobrih finansija biti i veoma važna ličnost u svakom društvu, a posebno u kompanijama. Glavni zadatak PR-a jeste da stvori i održava povoljan imidž svog klijenta, a poseban je izazov rešiti sve probleme u vreme krize što daje posebnu čar ovakvom poslu. Dinamika i plata ovde idu ruku pod ruku, a često je i veoma zabavno.

Komjuniti menadžer - profesija koja je doživela svoju ekspanziju u proteklih par godina, a svoj trend potražnje dodatno će proširiti i u narednim godinama kako se sfera digitalnih medija bude širila. Glavni zadatak je da se bavite oglašavanjem kompanije kroz društvene mreže, kroz planove i strategije i kroz SEO upravljanje.

Veb menadžer - jedna od novijih profesija, čija se ekspanzija tek očekuje u godinama pred nama. Uz visoku platu, radni zadaci ove profesije su i kreiranje sadržaja veb stranica, kao i jasno strukturisanje strandarda koje su potrebni klijentu. Kreativan posao, koji pruža mogućnost da se svakoga dana usavršavate i kreativno razvijate, a uz to nikada nećete imati prazan novčanik.

Roditelji su navikli da je dugi niz godina među najplaćenijim profesijama programeri i bankari, ali digitalni mediji i komunikacije “prete” da u narednom periodu preuzmu primat i u finansijskom smislu, dok se dinamičnost i kreativnost ovih poslova i pozicija uveliko nalaze u vrhu najpoželjnijih karijernih poduhvata.

Zato ukoliko i vaše dete želi da postane stručnjak u oblasti digitalnih medija i komunikacija ne sumnjajte da je to dobar korak ka sigurnoj i srećnoj budućnosti, jer najbolje je raditi ono što volite, a da uz to imate i dobru platu.

Na sajtu Fakulteta društvenih nauka možete pročitati utiske dosadašnjih studenata, a i pronaći sve neophodne informacije o studijskim programima i upisu na FDN.
 


Izdvojeni univerziteti i fakulteti: