Prijemni.rs
Maturang
  • Fakultet informacionih tehnologija - FIT




Studentski domovi

  • Studentski grad Tošin bunar 143-151, 11070 Novi Beograd

  • Kralj Aleksandar I Bulevar Kralja Aleksandra 75, 11000 Beograd

  • Studentski dom Žarko Marinović Cara Dušana 254, Zemun

  • Studentski dom Karaburma Mije Kovacevica 7b, 11000 Beograd

  • Studentski dom Vera Blagojević Kraljice Marije 48 (Vera I), Dalmatinska 37 (Vera II), 11000 Beograd

  • Studentski dom Patris Lumumba Ljubice Lukovic br 1, 11000 Beograd

  • Studentski dom Slobodan Penezić Bana Ivaniša bb, 11000 Beograd

  • Studentski dom Rifat Burdžević Milana Rakića 77, 11000 Beograd

  • Studentski dom 4. april Vojvode Stepe 320, 11000 Beograd

  • Studentski dom Mika Mitrović Kralja Vladimira 33, 11000 Beograd

  • Studentski dom Košutnjak Blagoja Parovica 156, 11000 Beograd

Studentski restorani - menze

  • Restoran Studentski grad , Tošin bunar 145 Tošin bunar 145

  • Restoran (Tri kostura) , Obilićev venac 4 Obilićev venac 4

  • Restoran Zemun (Žarko Marinović) , Cara Dušana 254, Zemun Cara Dušana 254, Zemun

  • Restoran Agronom Nemanjina 6 Nemanjina 6

  • Restoran Karaburma - Mije Kovačevića 7 Mije Kovačevića 7

  • Restoran Patris Dragice Pravice 1

  • Restoran Đušina - Đušina 5 Đušina 5

  • Restoran Rifat - Milana Rakića 77 Milana Rakića 77

  • Restoran Kralj Aleksandar (Lola 1) Bulevar kralja Aleksandra 75 Bulevar kralja Aleksandra 75

  • Restoran Voždovac Vojvode Stepe 320 Vojvode Stepe 320

  • Restoran Mika Mitrović Kralja Vladimira 133

  • Restoran Farmaceut - Vojvode Stepe 450 Vojvode Stepe 450

  • Restoran Košutnjak Blagoja Parovića 154


O Fakultetu

Glavna misija Fakulteta informacionih tehnologija jeste da student uči kroz praksu i u skladu sa time fakultet nastoji da svaki student, kroz svaki predmet, prođe praktičnim radom, kako bi još u toku studija bio pripremljen za poslovno okruženje. Predavanja koja se sprovode u toku studija nije samo iskustvo u učionici, već sticanje stvarnih IT veština, u realnom okruženju, sa akcentom na to da student razvije inovativni i jedinstven pristup koji će doprineti društvu i zajednici u kojoj se sutra bude našao. Misija fakulteta je da za vreme trajanja studija stvori vrhunske kadrove, sa stručnim teoriskim i praktičnim znanjem iz sledećih oblasti: 

  • SOFTVERSKO INŽENJERSTVO
  • INFORMACIONE TEHNOLOGIJE
  • RAZVOJ VIDEO IGARA

Nastavni planovi i programi Fakulteta informacionih tehnologija prate svetske trendove i u skladu sa tim se stalno unapređuju. Od jesenjeg semestra 2021. godine uvedeni su novi predmeti iz oblasi data science-a, kao što su: Veštačka inteligencija, Analitika podataka, Mašinsko učenje, Vizualizacija podataka, Sistemi sa masovnim podacima i Kompjuterski vid. Takođe, otvoreni su novi predmeti i iz oblasti bezbednosti inforacija, kao što su: Osnove kriptografije, Etičko hakovanje i penetraciono testiranje, Digitalna forenzika, Bezbednost softvera i web sistema, Ljudski, organizacioni i pravni aspekti bezbednosti i IoT – Internet stvari. Sa temeljnim teorijskim i praktičnim znanjem iz ovakih oblasti, studenti će biti spremni da odgovore svim izazovima koji mogu da ih zadese, iz ove najbrže rastuće oblasti. Bitna stavka je što se studenti ne obučavaju samo da budu dobri inženjeri, nego i odlični preduzetnici.

Nastavni programi u oblasti informacionih tehnologija su usaglašeni sa preporukama američkih informatičkih profesionalnih udruženja IEEE i ACM, koje usmeravaju programe američkih univerziteta u informatičkim oblastima, a u skladu sa potrebama preduzeća, vladinih i drugih organizacija. Zahvaljujući toj činjenici, a primenom pored Američkog, i Bolonjskog sistema obrazovanja, diploma Fakulteta informacionih tehnologija Univerziteta Metropolitan je prepoznata i priznata u svim zemljama sveta.

Studijski programi

Osnovne akademske studije

1. Informacione tehnologije 

Trajanje studija: 4 godine
Broj ESPB: 242 ESPB
Zvanje: Diplomirani inženjer informacionih tehnologija i sistema
Polje: Tehničko-tehnološke nauke
Oblast: Elektrotehničko i računarsko inženjerstvo
Uža oblast: Informacione tehmologije i sistemi
Oblici studiranja: tradicionalni (u prostorijama univerziteta) i onlajn, preko Interneta (e-učenje)
Mesto održavanja nastave: Beograd i Niš

Studijski program iz Informacionih tehnologija (ili kraće, IT program) ima za cilj da diplomiranim studentima obezbedi znanje i veštine koje će im omogućiti profesionalni rad u oblasti Informacionih tehnologija i dalji razvoj karijere. 

2. Softversko inženjerstvo 

Trajanje studija: 4 godine
Broj ESPB: 242 ESPB
Zvanje: Diplomirani inženjer softvera
Polje: Tehničko-tehnološke nauke
Oblast: Elektrotehničko i računarsko inženjerstvo
Uža oblast: Softversko inženjerstvo
Oblici studiranja: tradicionalni (u sedištu Univerziteta u Beogradu i u visokoškolskoj jedinici van sedišta u Nišu) i onlajn, preko Interneta (e-učenje)
Mesto održavanja nastave: Beograd i Niš

Cilj studijskog programa „Softversko inženjerstvo“ je da osposobi studenta da se uspešno bavi profesionalnim razvojem softvera, u skladu sa očekivanjima i potrebama kompanija koje se bave profesionalnim razvojem softvera.

Studijski program obezbeđuje znanja iz oblasti softverskog inženjerstva, prema kategorizacijama IEEE i ACM. Nastava ne samo da omogućuje sticanje znanja iz svih faza procesa razvoja softvera, nego i obezbeđuje sticanje fundamentalnih znanja iz računarskih nauka, što je neophodno svakome ko želi da se bavi razvojem softvera.

U programu se daje naglasak na sticanje praktičnih i primenjivih znanja i veština. Iz svakog predmeta se rade praktični projekti i veliki broj zadataka. Po završetku studija, student je potpuno osposobljen za uspešan rad u softverskoj industriji.

3. Razvoj video igara

Trajanje studija: 4 godine
Broj ESPB: 242 ESPB
Zvanje: Diplomirani inženjer informacionih tehnologija
Polje: IMT
Oblast: Elektrotehničko i računarsko inženjerstvo
Oblici studiranja: tradicionalni (u prostorijama Univerziteta) i onlajn, preko Interneta (e-učenje)
Mesto održavanja nastave: Beograd i Niš

Osnovna svrha studijskog programa OAS Razvoj video igara je da obezbedi kompetentan kadar koji ima dovoljno znanja i veština neophodnih za izazovno i veoma cenjeno polje razvoja video igara (sa naglaskom na programiranje i osnove dizajna video igara). Industrija razvoja video igara je veoma razvijena u svetu (veća od filmske industrije), a u Srbiji se beleži nagli porast broja domaćih firmi, te stoga pruža velike mogućnosti zapošljavanja. 

Studenti u okviru ovog studijskog programa prevazilaze tradicionalni pristup razvoja softvera kako bi stekli stručnost i u oblasti kreativnog dizajniranja igara. Takođe se bave praktičnim stvarima iz oblasti programiranja igara, ali istovremeno u potpunosti učestvuju u celom procesu proizvodnje igara, od predprodukcije do gotovog proizvoda.

Master akademske studije

1. Softversko inžinjerstvo

Trajanje studija: 1 godina
Broj ESPB: 60 ESPB
Zvanje: Master inženjer softvera
Polje: Tehničko-tehnološke nauke
Oblast: Softversko inženjerstvo

Softversko inženjerstvo, kao master program, ima za cilј školovanje master inženjera softvera za kojima postoji velika potreba na tržištu rada. Studijski program obezbeđuje sticanje kompetencija koje su društveno opravdane i korisne i u skladu su sa zadacima i cilјevima Univerziteta, na kome se studijski program i izvodi. Svrha studijskog programa je osposoblјenost za racionalno i stručno obavlјanje različitih praktičnih poslova i zadataka koji su povezani sa strukom, a čiji je ishod utvrđivanje potreba i zahteva čije zadovolјenje obezbeđuje punu funkcionalnost softvera uz definisanje svih softverskih modula i komponenata sa projektovanjem softverskog sistema.

2. Informacione tehnologije i sistemi 

Studijski program MAS Informacione tehnologije i sistemi ima opšti cilj da osposobi studente za obavljanje poslova projektovanja, održavanja, organizovanja i upravljanja, postavljanja ili održavanja informacionih sistema, kao i poslova za rešavanja problema zaštite informacionih sistema, tj. informacija od neovlašćenog pristupa i korišćenja. Cilj je obrazovanje visoko stručnog kadra koji ima celovito akademsko obrazovanje i integrisano poznavanje informacionih sistema, kao i razvoja sistema bezbednosti informacija, kriptozaštite i digitalne forenzike.

2.1 Informacione tehnologije i sistemi usmerenje 1: Informacioni sistemi prganizacija

Trajanje studija: 1 godina
Broj ESPB: 60 ESPB
Zvanje: Master inženjer informacionih tehnologija i sistema
Polje: Tehničko-tehnološke nauke
Oblast: Elektrotehničko i računarsko inženjerstvo

Cilj master programa je da studentima pruži potpuno razumevanje kako su informacioni sistemi (IS) projektovani, konstruisani i integrisani u organizacijama.
 
Master program je namenjem svim studentima koji žele da nadograde svoja znanja i veštine, a koji su se na osnovnim studijama obrazovali iz oblasti IT-a i računarstva. Pohađanjem master programa, studenti će naučiti sve izazove i rešenja sa kojima mogu da se susretnu prilikom uvođenja IS u preduzeća i organizacije.

2.2 Informacione tehnologije i sistemi usmerenje 2: Sajber bezbednost

Usmerenje Sajber bezbednost uključuje sposobnost studenata da po završetku studija mogu obavljati poslove razvoja softvera uz korišćenje savremenih alata za projektovanje metoda zaštite informacija. Povećane mogućnosti povezivanja i široke ponude novih servisa, pojava novih telekomunikacionih i informacionih tehnologija u poslednjoj deceniji, dale su tehnički naprednim napadačima mogućnost izvršavanja raznih napada na računarske sisteme, ugrožavajući integritet infrastrukture i narušavajući privatnost korisnika. 

Modul obrazuje studente da rade na razvoju rešenja za računarske mreže, baza podataka, infrastrukture veb servisa i softverskog dizajna sa aspekta bezbednosti informacija, kao i sistema sa detekcijom i metodama odbrane, kriptografije i kriptotehnologije, i računarske forenzike.


Povećaj svoje šanse za upis - pripremi se za prijemni ispit.

Svi testovi »



Vesti o studiranju





Saveti za polaganje prijemnog