Studijski program - Liderstvo u obrazovanju
Podaci o studijskom programu
Kategorije na sajtu: Pedagoške nauke,
Vrste studija: Akademske
Vežbaj online: Pokreni vežbu
Gradovi: Jagodina
Liderstvo u obrazovanju
Osnovna svrha studijskog master programa Liderstvo u obrazovanju je osposobljavanje studenata za kvalitetno i odgovorno obavljanje liderskih poslova u institucijama koje se bave obrazovanjem i vaspitanjem. Program je namenjen direktorima, pomoćnicima direktora, stručnim saradnicima, nastavnicima i vaspitačima, ali i zaposlenima u lokalnoj samoupravi, školskim upravama i nevladinom sektoru, kao i drugima koji imaju liderske aspiracije. Kompetentni lideri u obrazovanju doprinose poboljšanju učeničkog postignuća i celovitog razvoja deteta/učenika kroz: kreiranje vizije i pravca razvoja ustanove; adekvatno planiranje, uspostavljanje i upravljanje organizacionim procesima; razvoj ljudi u organizaciji i kvalitetno pedagoško liderstvo (upravljanje vaspitno-obrazovnim procesom) (Fullan, 2001; Leithwood et al, 1996; Marks & Printy, 2003; Robinson et al, 2009; Scheerens, 2012). Pregled Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) 22 obrazovna sistema u svetu utvrdio je da je priprema lidera za posao jedna od ključnih obrazovnih politika za obezbeđivanje kvalitetnog liderstva u obrazovanju (Pont et al, 2008).
Da bi master program Liderstvo u obrazovanju adekvatno odgovarao na specifične potrebe sistema vaspitanja i obrazovanja u Srbiji, on je usklađen sa:
- Pravilnikom o standardima kompetencija direktora ustanova obrazovanja i vaspitanja („Sl. glasnik RS“, br. 38/2013) koji zahteva različite kompetencije direktora u školama i predškolskim ustanovama koje se odnose na: rukovođenje procesom vaspitanja i učenja deteta u predškolskoj ustanovi, odnosno rukovođenje vaspitno-obrazovnim procesom u školi; planiranje, organizovanje i kontrolu rada ustanove; praćenje i unapređivanje rada zaposlenih; razvoj saradnje sa roditeljima/starateljima, organom upravljanja, reprezentativnim sindikatom i širom zajednicom; finansijsko i administrativno upravljanje radom ustanove; obezbeđivanje zakonitosti rada ustanove. Tri obavezna predmeta u okviru master programa (Pedagoško liderstvo; Upravljanje obrazovnim institucijama; Razvoj ljudi u organizaciji) i dva izborna predmeta (Partnerstva i komunikacija; Finansije, pravo i administracija u obrazovanju) obuhvataju sadržaje koji korespondiraju sa šest navedenih oblasti kompetencija.
- dokumentom ,,Strategija razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020. godine” („Službeni glasnik RS”, br. 55/05, 71/05 – ispravka, 101/07, 65/08, 16/11, 68/12 – US i 72/12) koji u delu ,,Obuka direktora za uloge koje ima“ (str. 11), predviđa izgrađivanje sistema specifične obuke direktora za složene uloge koje ima, kao i izgrađivanje sistema stalnog profesionalnog usavršavanja direktora;
- ispitanim potrebama 200 direktora osnovnih i srednjih škola širom Srbije i mišljenjem preko 60 direktora, nastavnika i stručnih saradnika u fokus grupama u istraživanju obavljenom u sklopu TEMPUS projekta Master program Liderstvo u obrazovanju (543848-TEMPUS-1-2013-1-RS-TEMPUS-JPCR).
Opšti cilj programa je da studenti razviju kompetencije za efektivno i efikasno liderstvo u obrazovanju kroz izučavanje obaveznih i izbornih predmeta i realizovanje prakse, kao i da steknu viši nivo kompetencija i profilišu stečena znanja kroz izradu završnog rada. Kompetencije koje se razvijaju ovim programom predstavljaju osnovu za: razumevanje i kritičko preispitivanje teorije i prakse liderstva u obrazovanju; adekvatno uspostavljanje pravca razvoja i upravljanje institucijom i željenim promenama; unapređivanje kvaliteta nastavnog procesa i drugog vaspitno-obrazovnog rada; unapređivenje profesionalnih kompetencija zaposlenih; kreiranje konstruktivne i saradničke klime i kulture u ustanovi i van nje; efikasno finansijsko i administrativno upravanje institucijom.
Posebni ciljevi programa su:
- razumevanje osnovnih teorijskih koncepcija liderstva u obrazovanju i osposobljavanje za njihovo kritičko promišljanje u kontekstu vaspitno-obrazovne prakse;
- osposobljavanje za planiranje, realizaciju i vrednovanje rada institucije u kojem je fokus na ciljevima savremenog obrazovanja i vrednostima savremene civilizacije (funkcionalnom znanju, jednakim šansama i kvalitetnom obrazovanju za sve, interkulturalnom razumevanju, aktivnom građanstvu, itd);
- osposobljavanje za primenu savremenih znanja o kvalitetnom učenju i poučavanju u planiranju, istraživanju, evaluaciji i unapređivanju vaspitno-obrazovnih aktivnosti;
- razvijanje profesionalnog identiteta, kompetencija i spremnosti za kritičko promišljanje, samovrednovanje i unapređivanje sopstvenog rada, kod sebe i kod zaposlenih;
- osposobljavanje za konstruktivnu komunikaciju, saradnički rad i međusobnu podršku u relaciji sa kolegama, učenicima, roditeljima i lokalnom sredinom;
- osposobljavanje za efikasno finansijsko i administrativno upravljanje vaspitno-obrazovnim institucijama;
- osposobljavanje za uvođenje i upravljanje promenama u obrazovanju, uključujući nalaženje rešenja za probleme i otpore koje promene izazivaju;
- osposobljavanje za analiziranje i kritičko korišćenje podataka, rezultata istraživanja i IKT alata u obrazovanju u svrhe upravljanja projektima i istraživanjima;
- upoznavanje sa različitim obrazovnim rešenjima i trendovima u svetu i kritičko razmišljanje o njima.
Master akademske studije Liderstvo u obrazovanju traju jednu školsku godinu i sadrži grupu obaveznih predmeta, grupu izbornih predmeta, praksu i završni master rad.
Vesti o studiranju
-
Poslednja prilika za upis na ITS: Postanite deo najtraženije IT škole u regionu
Pred sam početak nove akademske godine stižu odlične vesti za sve buduće brucoše koji se još uvek nisu upisali na fakultet: na Visokoj školi strukovnih studija za informacione tehnologije –…
19.09.2023 -
Treći upisni rok - Budžet je zagarantovan MATF
Prijave za upis na osnovne akademske studije na Matematičkom fakultetu u trećem upisnom roku počinju 16. septembra 2023. godine.
14.09.2023 -
INFO DAN Univerziteta u Novoj Gorici
Pozivamo vas da posetite INFO DAN Univerziteta u Novoj Gorici, gde ćete imati prilike da saznate sve o prednostima studija na univerzitetu, o prijavi i slobodnim mestima za upis u…
11.09.2023
Saveti za polaganje prijemnog
-
Najbolje pripreme za upis na fakultet
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
-
Ovo su zlatna pravila efikasnog učenja
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
-
Devet fraza koje pametni ljudi izbegavaju u razgovoru
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo