Studijski program - Nastava hemije
Podaci o studijskom programu
Kategorije na sajtu: Hemija,
Vrste studija: Akademske
Vežbaj online: Pokreni vežbu
Gradovi: Beograd
Nastavni predmeti studijskog programa integrisanih akademskih studija "Nastava hemije" mogu se svrstati u nekoliko grupa. Jednu grupu čine kursevi koji studentima pružaju osnovna znanja iz najvažnijih prirodnih nauka (pre svega fizike i fizičke hemije) i matematike. Sledeću grupu čine osnovni hemijski kursevi iz oblasti opšte hemije, neorganske, organske, analitičke hemije, biohemije, hemije prirodnih proizvoda, primenjene (industrijske) hemije i hemije životne sredine. Na temeljima ove dve grupe predmeta, studenti prate kurseve na kojima stiču i viši nivo znanja iz najvažnijih oblasti hemije. Specijalizovani kurs engleskog jezika omogućava praćenje najsavremenije naučne i stručne literature.
Studijski program "Nastava hemije" zadovoljava zahteve važećeg Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i sadrži potrebne elemente koje Zakon propisuje za obavljanje obrazovno-vaspitnog rada: studije u trajanju od 300 EPSB (u skladu s važećim Zakonom o visokom obrazovanju) i obrazovanje iz psiholoških, pedagoških i metodičkih disciplina od najmanje 30 bodova, i šest bodova školske prakse. Iz navedene grupe predmeta studijski program nudi 63 ESPB, kao i 14 ESPB školske prakse. Takođe, studenti se osposobljavaju za primenu informaciono-komunikacionih tehnologija u obrazovanju. Kroz diplomski rad studenti se osposobljavaju da primene stečena znanja u rešavanju problema u domenu nastave hemije i istorije hemije. Studijski program je usaglašen i sa Strategijom razvoja obrazovanja u Srbiji do 2020. godine koju je Vlada RS usvojila 2012. godine, prema kojoj se petogodišnje integrisane studije preporučuju kao najbolji način za razvoj profesionalnih kompetencija nastavnika.
Uslovi za upis
Završeno srednje obrazovanje u četvorogodišnjem trajanju i položen prijemni ispit.
Ciljevi studijskog programa
Ciljevi studijskog programa integrisanih akademskih studija "Nastava hemije":
- formiranje znanja iz oblasti opšte hemije, neorganske hemije, analitičke hemije, fizičke hemije, organske hemije, primenjene hemije, biohemije, kao osnove za planiranje i obradu sadržaja navedenih oblasti u nastavi hemije u osnovnoj školi i srednjim školama;
- formiranje veštine eksperimentalnog rada u laboratoriji i sposobnosti planiranja ogleda, postavljanja i izvođenja ogleda;
- formiranje znanja iz psihologije o uzrastnim karakteristikama učenika, kako se deca razvijaju i uče i kako se nastavom obezbeđuje razvoj učenika, i iz pedagogije o zahtevima koje treba da zadovolji organizovanje, relizacija i praćenje i procenjivanje efekata obrazovanja;
- osposobljavanje za organizovanje i izvođenje časa prema zadatim ciljevima i na zadatom sadržaju, kao i za kritički procenu sopstvene prakse i preduzimanje aktivnosti za unapređivanje procesa nastave/učenja hemije;
- razumevanje pedagoške uloge praćenja i procenjivanja učeničkih postignuća, osposobljavanje za izbor odgovarajućeg načina za praćenje i vrednovanje učeničkih postignuća, za pripremu instrumenata (testova) za proveravanje učeničkih postignuća i za organizovanje i izvođenje proveravanja.
Ishod studija
Ishodi savladavanja studijskog programa su sledeći:
- sposobnost primene znanja opšte hemije, neorganske hemije, analitičke hemije, fizičke hemije, organske hemije, primenjene hemije i biohemije u procesu planiranja, organizovanja i izvođenja nastave hemije;
- sposobnost primene proceduralnih znanja i eksperimentalnih veština za izbor, postavku i izvođenje demonstracionih ogleda, kao i za izbor ogleda za samostalni laboratorijski rad učenika i organizovanje njihovih radnih mesta;
- sposobnost definisanja ciljeva časa, sposobnost izbora sadržaja i metoda nastave/učenja hemije prema postavljenim ciljevima;
- sposobnost da se kroz interakciju omogući učenicima da formiraju potrebna znanja, sposobnosti, veštine i stavove;
- sposobnost opremanja prostora u kome se realizuje nastava (hemijski kabinet, laboratorija);
- sposobnost realizovanja nastave primereno uzrastu učenika i njihovom predznanju;
- sposobnost da se ostvari dobra komunikacija sa učenicima i podstiče dobra saradnja među učenicima;
- sposobnost obezbeđivanje uslova da učenici kroz nastavu hemije razvijaju analitičko, kritičko i produktivno mišljenje i da razvijaju sposobnosti rešavanja problema;
- sposobnost motivisanja učenika za učenje hemije;
- sposobnost praćenja i procenjivanja učeničkih postignuća odgovarajućim metodama;
- sposobnost kritičkog praćenja sopstvene prakse i preduzimanja aktivnosti kojima se ona može unaprediti;
- sposobnost da se komunicira sa roditeljima, kolegama i lokalnom zajednicom da bi se obezbedila što šira podrška za učenje učenika i usaglašen uticaj na proces učenja.
Vesti o studiranju
-
Odsek Visoka škola elektrotehnike i računarstva upisuje novu generaciju studenata!
U prvu godinu osnovnih strukovnih studija školske 2023/2024. godine Odsek Visoka škola elektrotehnike i računarstva upisuje ukupno 660 studenata.
06.06.2023 -
Novoakreditovani master strukovni program na ICEPS-u!
Ukoliko želite da usvojite kvalitetno i praktično znanje u oblasti menadžmenta u zdravstvu, da budete spremni i dobro obučeni za adekvatan, efikasan i efektivan rad ili upravljanje u zdravstvenim ustanovama,…
05.06.2023 -
Osiguranje proizvodnje ispravnih i zdravstveno bezbednih namirnica
Osnovne strukovne studije Prehrambeno inženjerstvo i bezbednost hrane na Akademiji tehničkih strukovnih studija Beograd osposobljavaju studente da planiraju, organizuju i sprovode proces proizvodnje hrane, kao i kontrolu kvaliteta procesa proizvodnje…
05.06.2023
Saveti za polaganje prijemnog
-
Najbolje pripreme za upis na fakultet
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
-
Ovo su zlatna pravila efikasnog učenja
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
-
Devet fraza koje pametni ljudi izbegavaju u razgovoru
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo