Studijski program - Multimedijalno inženjerstvo
Podaci o studijskom programu
Kategorije na sajtu: Elektrotehnika,
Vrste studija: Strukovne
Vežbaj online: Pokreni vežbu
Gradovi: Beograd
Opšte informacije
Sve aktivnosti studenta boduju se po Evropskom sistemu za prenos kredita (ESPB), (European Credit Transfer and Accumulation System, ECTS), tako da svaki semestar nosi 30 ESPB bodova. Master strukovne studije traju dve godine, odnosno četiri semestara i nose 120 ESPB bodova. Studije su realizovane u obliku klasične nastave (face-to-face) na srpskom jeziku. Studijski program se ostvaruje u okviru polja Tehničko-tehnoloških nauka, stručna oblast Elektrotehničko i računarsko inženjerstvo.
Kvalifikacija
Nakon završenih master strukovnih studija student stiče zvanje strukovni master inženjer elektrotehnike i računarstva. Prema Nacionalnom okviru kvalifikacija Republike Srbije (NOKS), završavanjem master strukovnih studija stiče se sedmi nivo, podnivo jedan (nivo 7.1). Uslov za sticanje ovog nivoa je prethodno stečen nivo 6.1 (osnovne strukovne studije obima 180 ESPB bodova).
Nastava i ispiti
Nastava se izvodi po jednosemestralnim predmetima. Aktivnosti studenta tokom semestra (predispitne obaveze), kao što su kolokvijumi, seminarski rad i domaći zadaci, se boduju. Srazmera broja poena stečenih u predispitnim obavezama i na ispitu utvrđena je za svaki predmet pojedinačno, pri čemu predispitne obaveze učestvuju sa najmanje 30, a najviše 70 poena. Finalni ispiti se polažu u Školi u odgovarajućim ispitnim rokovima, a to su: januarski, februarski, junski, septembarski i oktobarski.
Ispunjavanjem predispitnih obaveza i polaganjem ispita student može ostvariti najviše 100 poena, pri čemu je za ocenu šest potrebno ostvariti najmanje 51 poen, ocenu sedam 61 poen, ocenu osam 71, ocenu devet 81 i ocenu deset 91 poen.
Ciljevi i ishodi
Cilj studijskog programa Multimedijalno inženjerstvo je osposobljavanje studenata za obavljanje poslova u oblasti multimedijalnih i savremenih komunikacionih tehnologija i digitalne televizije. Ciljevi studijskog programa Multimedijalno inženjerstvo:
- da omogući studentima da prodube, unaprede i integrišu znanja kao i da primene stečena znanja u rešavanju konkretnih zadataka i problema u oblasti multimedija i telekomunikacija i time steknu osnov za razvoj karijere i napredovanje u struci;
- da prenese opšta i profesionalna znanja, razvije kreativne sposobnosti i osposobi studente za ovladavanje specifičnim praktičnim veštinama iz oblasti multimedijalnih tehnologija, savremenih komunikacionih tehnologija sa naglaskom na komunikacionim tehnologijama u digitalnoj televiziji;
- da studenti steknu napredna teorijska i praktična znanja koja će zadovoljiti trenutne i buduće potrebe poslodavaca u proizvodnim, obrazovnim i uslužnim delatnostima iz ove oblasti;
- da studenti steknu temeljna teorijska i praktična znanja koja se koriste za proizvodnju audio, video i multimedijalnih sadržaja na visokom estetskom i profesionalnom nivou;
- da studenti steknu temeljna teorijska znanja o tehnologijama koje se koriste za proizvodnju distribuciju, difuziju i prijem radio i televizijskih signala;
- da studenti steknu napredna teorijska i praktična znanja o korišćenju uređaja u celom tehničkom lancu od originalne scene (zvučne ili vizuelne) do uređaja za reprodukciju primljenog signala;
- da studenti steknu teorijska i praktična znanja potrebna za prepoznavanje i rešavanje problema u sistemima za proizvodnju i prenos audio, video i multimedijalnih sadržaja;
- da studenti steknu napredna znanja potrebna za izgradnju i projektovanje sistema za proizvodnju i prenos audio, video i multimedijalnih sadržaja;
- da se studenti osposobe za samostalno praćenje razvoja oblasti, da razviju sposobnost kritičkog mišljenja, da steknu veštine istraživanja i analiziranja i time steknu osnov za istraživanje i razvoj u oblasti multimedijalnog inženjerstva.
Kompetencije diplomiranih studenata:
razvoj i primena temeljnog znanja u specijalizovanim oblastima multimedijalnog inženjerstva sa poznavanjem svih faza implementacije;
- identifikovanje i rešavanje problema multimedijalnog inženjerstva;
- održavanje koraka sa tekućim razvojem savremenih sistema multimedijalnog inženjerstva;
- razumevanje pravnih, etičkih i socijalnih implikacija koje imaju projekti multimedijalnog inženjerstva;
- efikasna multimedijalna komunikacija;
- efikasno funkcionisanje u multidisciplinarnom okruženju;
- osposobljavanje za napredno održavanje, eksploataciju i instalaciju multimedijalnih i komunikacionih podsistema i sistema, što se ogleda kroz osposobljenost za brzo i efikasno rešavanje konkretnih praktičnih problema u ovoj oblasti;
- samostalno praćenje razvoja oblasti, odnosno, uvođenje i instalaciju novih tehnologija. Poseban akcenat je stavljen na teorijska i praktična znanja iz oblasti sistema i tehnologija za emitovanje signala.
Vesti o studiranju
-
Kreativne subote na Fakultetu savremenih umetnosti – Pridruži se 14. decembra!
Da li ste spremni da probudite svoju kreativnost i zakoračite u svet umetnosti, dizajna, marketinga i biznisa? Kreativne subote na Fakultetu savremenih umetnosti (FSU) osmišljene su za sve koji žele…
06.12.2024 -
Da nikada ne zažalite što svom detetu niste poklonili budućnost
Izbor škole nije samo jedan od koraka u obrazovanju vašeg deteta – to je temelj na kojem se gradi njegova budućnost. U vremenu gde tehnologija diktira ritam razvoja društva i…
06.12.2024 -
Vaš talenat, vaša prilika, vaš FSU – uz ekskluzivnu Cyber Monday promociju!
Snižena školarina, besplatne pripreme, prijemni i upis na FSU samo do 4. decembra
02.12.2024
Saveti za polaganje prijemnog
-
Najbolje pripreme za upis na fakultet
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
-
Ovo su zlatna pravila efikasnog učenja
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
-
Devet fraza koje pametni ljudi izbegavaju u razgovoru
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo