Studijski program - Osnovne strukovne studije Požarevac
Podaci o studijskom programu
Kategorije na sajtu: Elektrotehnika, Informacione tehnologije, Mašinstvo, Saobraćaj, Industrijsko inženjerstvo, Inženjerstvo, Mehatronika, Bezbednost i zdravlje na radu, Modni dizajn, Dizajn, Grafički dizajn,
Vrste studija: Strukovne
Vežbaj online: Pokreni vežbu
Gradovi: Požarevac
ZAŠTITA BILJA
Svrha osnovnih strukovnih studija Zaštite bilja je formiranje visoko obrazovanih stručnjaka u oblasti poljoprivrednih nauka, specijalnosti za zaštitu bilja, osposobljenih za racionalnu primenu mera za zaštitu bilja na polju tokom vegetacije i zaštitu poljoprivrednih proizvoda tokom skladištenja, vodeći računa o zaštiti zdravlja ljudi i životinja. Stečena znanja treba da omoguće studentima razumevanje i mogućnost delovanja u suzbijanju patogena, štetočina i korova koji prouzrokuju značajne ekonomske gubitke, a sa druge strane, da obezbede proizvodnju zdravstveno bezbedne hrane, bez štetnih rezidua i zagađenja spoljašnje sredine.
Studijski program je usmeren na stalnu saradnju sa privredom kroz studijske posete, stručnu praksu i izradu završnih radova. Pored obaveznih predmeta na studijskom programu, studenti imaju mogućnost biranja izbornih predmeta u okviru više izbornih blokova. Izborom predmeta, teme završnog rada i realizacijom stručne prakse studenti stiču sveobuhvatna znanja i veštine koje im omogućavaju da adekvatno odgovore zahtevima tržišta rada.
Po završetku studija student stiče stručni naziv: Strukovni inženjer poljoprivrede.
PREHRAMBENA TEHNOLOGIJA I NUTRICIONIZAM
Studijski program osnovnih strukovnih studija Prehrambena tehnologija i nutricionizam omogućava studentima sticanje potrebnih znanja iz stručnih oblasti proizvodnje hrane, upravljanja bezbednošću i kvalitetom hrane, planiranja i organizovanja ishrane svih kategorija stanovništva primenom savremenih, racionalnih metoda i modela, značaju nutritivnih standarda u cilju očuvanja zdravlja populacije, sticanje znanja i veština u primeni nutricinističkih principa pravilne ishrane, sagledavanje važnosti funkcionalne hrane kao i primene alternativnih načina ishrane.Studijski program je usmeren na saradnju sa privredom kroz studijske posete, stručnu praksu i izradu završnih radova.
Po završetku studija student stiče stručni naziv: Strukovni inženjer tehnologije.
ZAŠTITA ŽIVOTNE SREDINE
Studijski program Zaštita životne sredine izvodi se sa ciljem osposobljavanja studenata za primenu znanja i veština koje su potrebne za uključivanje u radni proces. Stručnjaci iz ove oblasti temeljno poznaju ekološku problematiku i sposobni su da na naučnoj i etičkoj osnovi, samostalno ili timski, sakupljaju, klasifikuju i na standardan način izlažu, predlažu i realizuju optimalne metode i postupke rešenja osnovnih problema u oblasti zagađenja zemljišta, vazduha i vode, čime doprinose zaštiti sveukupnog živog sveta, a posebno ljudi.
Kadrovi ovog profila će biti osposobljeni da rade sa uspehom kao inženjeri za zaštitu životne sredine u svim preduzećima koje imaju za delatnost rudarstvo, proizvodnju metala i nemetala, proizvodnju električne energije, proizvodnju papira, drvoprerađivačku industriju, hemijsku i petrohemijsku industriju, proizvodnju poljoprivrednih proizvoda, prehrambenu industriju. Osim toga mogu se zaposliti u agencijama za projektovanje i zaštitu životne sredine, u uredima za kontrolu kvaliteta životne sredine kao inspektori na opštinskom, regionalnom i republičkom nivou.
Po završetku studija student stiče stručni naziv: Inženjerstvo zaštite životne sredine i zaštite na radu.
BEZBEDNOST I ZDRAVLJE NA RADU
Svrha studijskog programa Bezbednost i zdravlje na radu je da obezbedi studentu nakon završetka studija dovoljno znanja koja ga čine kompetentnim na nivou strukovnog inženjera zaštite na radu da rešava zadatke za potrebe privrednih subjekata i ustanova što je u skladu sa osnovnim zadacima i ciljevima Akademije.
Studenti na studijskom programu stiču znanja koja se odnose na organizovanje i sprovođenje preventivnih mera za bezbedan rad u preduzećima i ustanovama, izradu dokumentacije iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu, osposobljavanje zaposlenih za bezbedan i zdrav rad, uređivanje radnih mesta i načina rada, izbor sredstava i opreme za ličnu zaštitu, učešće u izradi elaborata o uređenju gradilišta, komunikaciju sa koordinatorima za projektovanje i izvođenje radova na privremenim i pokretnim gradilištima i inspekcijski nadzor, sve iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu.
Po završetku studija student stiče stručni naziv: Strukovni inženjer zaštite na radu.
ELEKTROTEHNIKA I RAČUNARSTVO
Studijski program osnovnih strukovnih studija Elektrotehnika i računarstvo je zasnovan je na savremenom kurikulumu koji se permanentno usklađuju sa brzim razvojem elekroenergetskih sistema i pretvarača, računarske tehnike, informacionih i komunkacionih tehnologija i drugih relevantnih oblasti. Osnovni cilj studijskog programa je da se na kvalitetan i savremen način, kroz teorijsku i praktičnu nastavu, obrazuju strukovni inženjeri elektrotehničkog i računarskog inženjerstva.Studijski program je usmeren na stalnu saradnju sa privredom kroz studijske posete, stručnu praksu i izradu završnih radova.
Studijski program Elektrotehnika i računarstvo nudi dva izborna područja – modula: Energetika I Računarstvo i informatika. U okviru oba modula student ima i po više izbornih predmeta. Izborom modula i predmeta, stručne prakse i teme završnog rada, studenti stečena znanja i veštine prilagođavaju svojim interesovanjima, mogućnostma i potrebama. Na taj način studenti mogu da se pripreme da brzo odgovore zahtevima radnih mesta na kojima bi želeli da rade.
Po završetku studija student stiče stručni naziv: Strukovni inženjer elektrotehnike i računarstva.
MAŠINSKO INŽENJERSTVO
Studijski program Mašinsko inženjerstvo obezbeđuje sticanje znanja na nivou strukovnog inženjera mašinstva sa bližim usmerenjima u područjima rada koji se odnose na Kompjutersko projektovanje i CNC sisteme (konstrukcija alata i pribora; projektovanja tehnoloških procesa, operativnog upravljanja konvencionalnim i CNC tehnologijama; organizacija i priprema proizvodnje i kontrole kvaliteta proizvoda; nabavke, prodaje i upravljanja proizvodnjom) ili Grejnu, rashladnu i procesnu tehniku (izvođenje i održavanje instalacija: grejanja, provetravanja i industrijske ventilacije; distribucije fluida cevnim vodovima; regulisanje strujnih i toplotnih procesa, zatim instalacija u širokom spektru procesnih postrojenja i prehrambene industrije kao i razumevanje poslova koji se odnose na eksploataciju i održavanje termotehničkih, termoenergetskih i procesnih postrojenja).
Po završetku studija student stiče stručni naziv: Strukovni inženjer mašinstva.
Ovaj studijski program se realizuje na dva modula – Klasični model studija i Dualni model studija.
DRUMSKI SAOBRAĆAJ
Studijski program Drumski saobraćaj prati savremene trendove u saobraćajnom inženjerstvu i zasniva se na nastavnom planu u okviru kojeg se izučavaju propisi u saobraćaju i transportu, organizacija transporta putnika i tereta, bezbednost i regulisanje saobraćaja, kao i uticaji infrastrukturnih, prostornih i vremenskih uslova na procese u saobraćaju i transportu.
Osnovni cilj studijskog programa je obrazovanje strukovnih inženjera, koji će imati potrebna znanja, sposobnosti i veštine za uspešno obavljanje inženjerskih poslova u oblasti saobraćaja i transporta.Studenti savladavanjem predviđenog studijskog programa stiču znanja i veštine za obavljanje poslova, na nivou strukovnog inženjera saobraćaja, iz oblasti saobraćaja i transporta koji se odnose na: organizaciju drumskog prevoza robe i putnika, javnog gradskog prevoza, logistiku, tehnologiju pretovara, organizaciju tokova putnika i poslovanja na putničkim saobraćajnim terminalima; saobraćajne tokove; zatim na poslove bezbednosti i regulisanja saobraćaja i transporta kao i nadzora nad bezbednošću saobraćaja; poslove eksploatacije i održavanja vozila; koordinisanje aktivnostima u vezi sa parkiranjem u gradovima, organizaciju parkiranja; poslove planiranja, organizacije i realizacije transporta robe i putnika, kontrole postavljanja i održavanja saobraćajne signalizacije i opreme puta, organizacije rada i upravljanja održavanjem voznog parka, praćenje pokazatelja bezbednosti saobraćaja i predlaganje mera za njihovo unapređenje; poslove kontrole efikasnosti korišćenja saobraćajnih površina, regulisanja saobraćaja, intermodalnog transporta, obuke kandidata za vozače, osiguranja vozila i tereta i procene štete na vozilima.
Po završetku studija student stiče stručni naziv: Strukovni inženjer saobraćaja.
Ovaj studijski program se realizuje na dva modula – Klasični model studija i Dualni model studija.
Vesti o studiranju
-
Otvoren poziv za sve studente i maturante na besplatnu MeetIT konferenciju na MEF fakultetu
Obaveštavamo vas da će se na MEF fakultetu u subotu, 01.04.2023. godine, organizovati „MeetIT“ konferencija. MeetIT je projekat namenjen studentima i maturantima srednjih škola u cilju povećanja njihove opšte informisanosti…
20.03.2023 -
Da li sadašnji maturanti imaju dovoljno informacija da donesu važnu životnu odluku?
Pred sadašnjim maturantima je poslednja godina srednje škole, ali i momenat donošenja važne životne odluke – koji fakultet upisati. Izgubljeni između saveta roditelja, prijatelja, profesora, svojih želja i situacije na…
14.03.2023 -
Ovogodišnji EDUFair dovodi svetsku obrazovnu elitu u Beograd
Na predstojećem sajmu obrazovanja u Beogradu EDUFair posetioci će moći da razgovaraju sa predstavnicima i stručnjacima za obrazovanje iz više od četrdeset obrazovnih institucija iz Srbije i inostranstva
07.03.2023
Saveti za polaganje prijemnog
-
Najbolje pripreme za upis na fakultet
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
-
Ovo su zlatna pravila efikasnog učenja
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
-
Devet fraza koje pametni ljudi izbegavaju u razgovoru
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo