Studijski program - Diplomirani učitelj
Podaci o studijskom programu
Kategorije na sajtu: Pedagoške nauke,
Vrste studija: Akademske
Vežbaj online: Pokreni vežbu Pokreni vežbu
Gradovi: Sombor
Studijski program osnovnih akademskih studija za obrazovanje učitelja je projektovan tako da bude u skladu sa zahtevima razvoja savremenog obrazovanja. Cilj studijskog programa osnovnih akademskih studija obrazovanja učitelja je da obrazuje i profesionalno osposobi stručnjake sa dovoljno opštih i stručnih znanja, za obavljanje poslova koji zahtevaju kritičku odgovornost da svojim vaspitanicima, tj. učenicima, pomognu u njihovom razvoju i podsticanju samorazvoja, što uključuje poznavanje savremene metodologije nastave, kao i ovladavanje znanjima iz oblasti obrazovnih nauka.
Studijski program ima veliki broj izbornih predmeta što omogućava studentima da modifikuju svoj kurikulum. U strukturi izbornih predmeta studentima se nude predmeti kojima se produbljuju njihove kompetencije za rad sa učenicima mlađeg osnovnoškolskog uzrasta, studenti se pripremaju za rad u uslovima savremene škole (npr. rad sa učenicima u produženom boravku, kombinovanom odeljenju, rad sa decom sa posebnim potrebama, istraživački pristup prirodnim naukama za najmlađe učenike i sl.). Jedna od novina ovog studijskog programa je i mogućnost da student može da bira predmete iz oblasti engleskog jezika u svim izbornim blokovima i sa 60 ESPB, uz položen odgovarajući sertifikat, stiče mogućnost da realizuje nastavu engleskog jezika u nižim razredima osnovne škole (od I do IV razreda).
Pedagoška praksa studenata je obavezna za sve studente i zastupljena je na sve četiri godine studija. Stručna praksa se obavlja u saradnji sa osnovnim školama i učiteljima-mentorima koji zajedno sa nastavnicima fakulteta i njihovim saradnicima prate rad studenata na praksi.
Tabela 1.1 Diplomirani učitelj – obavezni predmeti
Š | Naziv predmeta | S | Tip | Status predmeta | Časovi aktivne nastave | Ostali časovi | ESPB | |||
P | V | DON | ||||||||
PRVA GODINA | ||||||||||
1. | OZ3100 | Opšta pedagogija | 1 | TM | O | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
2. | OZ1103 | Srpski jezik 1 | 1 | NS | O | 2 | 3 | 0 | 0 | 5 |
3. | OZ1100 | Filozofija obrazovanja | 1 | AO | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
4. | OZ1101 | Istorija | 1 | AO | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
5. | OZ3101 | Razvojna psihologija | 1 | TM | O | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
6. | OZ3102 | Prirodne nauke 1 | 1 | NS | O | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
7. | OZ0101 | Informatika u obrazovanju | 1 | AO | O | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
8. | OZ3103 | Zdravstveno vaspitanje | 1 | AO | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
9. | OZ1102 | Srpski jezik 2 | 2 | NS | O | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
10. | OZ3120 | Matematika 1 | 2 | NS | O | 3 | 3 | 0 | 0 | 6 |
11. | OZ3104 | Sociologija | 2 | AO | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
12. | OZ6100 | Školska i porodična pedagogija | 2 | TM | O | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
13. | OZ3105 | Strani jezik 1 | 2 | AO | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
Engleski jezik 1 | ||||||||||
Nemački jezik 1 | ||||||||||
Ruski jezik 1 | ||||||||||
14. | OUČ100 | Pedagoška praksa | 2 | SA | O | 0 | 0 | 0 | 3 | 4 |
15. | OUČIB1 | Predmeti izbornog bloka 1 | 2 | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 | |
Ukupno časova aktivne nastave na godini studija | 54 | 60 | ||||||||
DRUGA GODINA | ||||||||||
1. | OZ3106 | Matematika 2 | 3 | NS | O | 3 | 3 | 0 | 0 | 6 |
2. | OZ3107 | Osnove teorije književnosti | 3 | TM | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
3. | OZ3108 | Prirodne nauke 2 | 3 | NS | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
4. | OZ3109 | Strani jezik 2 | 3 | AO | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
Engleski jezik 2 | ||||||||||
Nemački jezik 2 | ||||||||||
Ruski jezik 2 | ||||||||||
5. | OZ3110 | Osnove vizuelne umetnosti | 3 | NS | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
6. | OZ3111 | Osnove fizičkog vaspitanja | 3 | NS | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
7. | OZ3112 | Osnove muzičke kulture | 3 | NS | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 |
8. | OUČIB2 | Predmeti izbornog bloka 2 | 3 | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 | |
9. | OZ3113 | Osnove inkluzivnog obrazovanja i vaspitanja | 4 | TM | O | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
10. | OZ3114 | Prirodne nauke 3 | 4 | NS | O | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 |
11. | OZ5100 | Didaktika | 4 | TM | O | 3 | 2 | 0 | 0 | 5 |
12. | OUČ101 | Didaktička praksa | 4 | SA | O | 0 | 0 | 0 | 4 | 5 |
13. | OUČIB3 | Predmeti izbornog bloka 3 | 4 | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 | |
14 | OUČIB4 | Predmeti izbornog bloka 4 | 4 | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 | |
Ukupno časova aktivne nastave na godini studija | 52 | 60 |
Š | Naziv predmeta | S | Tip | Status predmeta | Časovi aktivne nastave | Ostali časovi | ESPB | |||||
P | V | DON | ||||||||||
TREĆA GODINA | ||||||||||||
1. | OUČ102 | Metodika nastave matematike 1 | 5 | SA | O | 3 | 3 | 0 | 0 | 6 | ||
2. | OUČ103 | Metodika nastave srpskog jezika i književnosti 1 | 5 | SA | O | 3 | 3 | 0 | 0 | 6 | ||
3. | OUČ104 | Metodika nastave muzičke kulture 1 | 5 | SA | O | 2 | 3 | 0 | 0 | 5 | ||
4. | OZ3115 | Književnost za decu | 5 | TM | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 | ||
5. | OZ3116 | Pedagoška psihologija | 5 | TM | O | 3 | 3 | 0 | 0 | 6 | ||
6. | OZ3117 | Građansko vaspitanje | 5 | AO | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 4 | ||
7. | OUČ105 | Metodika nastave prirodnih nauka | 6 | SA | O | 4 | 2 | 0 | 0 | 6 | ||
8. | OUČ106 | Metodika nastave poznavanja društva | 6 | SA | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 | ||
9. | OUČ107 | Metodika nastave matematike 2 | 6 | SA | O | 1 | 2 | 0 | 0 | 3 | ||
10. | OUČ108 | Metodika nastave srpskog jezika i književnosti 2 | 6 | SA | O | 1 | 2 | 0 | 0 | 3 | ||
11. | OUČ109 | Metodička praksa | 6 | SA | O | 0 | 0 | 0 | 3 | 3 | ||
12. | OUČIB5 | Predmeti izbornog bloka 5 | 6 | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 | |||
13. | OUČIB6 | Predmeti izbornog bloka 6 | 6 | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 | |||
Ukupno časova aktivne nastave na godini studija | 49 | 60 | ||||||||||
ČETVRTA GODINA | ||||||||||||
1. | OUČ110 | Metodika nastave fizičkog vaspitanja 1 | 7 | SA | O | 2 | 3 | 0 | 0 | 5 | ||
2. | OUČ111 | Metodika nastave likovne kulture 1 | 7 | SA | O | 2 | 3 | 0 | 0 | 5 | ||
3. | OZ0105 | Uvod u statistiku | 7 | TM | O | 2 | 2 | 0 | 0 | 4 | ||
4. | OZ3118 | Menadžment u obrazovanju | 7 | TM | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 4 | ||
5. | OUČIB7 | Predmeti izbornog bloka 7 | 7 | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 | |||
6. | OUČIB8 | Predmeti izbornog bloka 8 | 7 | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 | |||
7. | OUČ112 | Metodika nastave prirode i društva | 8 | SA | O | 1 | 2 | 0 | 0 | 3 | ||
8. | OUČ113 | Metodika nastave likovne kulture 2 | 8 | SA | O | 1 | 2 | 0 | 0 | 3 | ||
9. | OUČ114 | Metodika nastave muzičke kulture 2 | 8 | SA | O | 1 | 2 | 0 | 0 | 3 | ||
10. | OUČ115 | Metodika nastave fizičkog vaspitanja 2 | 8 | SA | O | 1 | 2 | 0 | 0 | 3 | ||
11. | OUČ116 | Učenici sa posebnim obrazovnim potrebama | 8 | TM | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 3 | ||
12. | OZ3119 | Metodologija istraživanja u vaspitanju i obrazovanju | 8 | TM | O | 2 | 1 | 0 | 0 | 4 | ||
13. | OUČ117 | Samostalna praksa | 8 | SA | O | 0 | 0 | 0 | 5 | 5 | ||
14. | OUČIB9 | Predmeti izbornog bloka 9 | 8 | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 | |||
Ukupno časova aktivne nastave na godini studija | 47 | 60 | ||||||||||
Ukupno 106 |
Ukupno 96 |
Ukupno |
Ukupno 15 |
- | ||||||||
Ukupno časova aktivne nastave u svim godinama studija =202 | - | - | ||||||||||
Ukupno ESPB bodova | 240 | |||||||||||
Tabela 1.2 Diplomirani učitelj – izborni predmeti
Š | Naziv predmeta | Tip | Status predmeta | Časovi aktivne nastave | ESPB | ||||
P | V | DON | SIR | ESPB | |||||
Predmeti izbornog bloka 1. | |||||||||
1. | OZ3160 | Hor i orkestar 1 | AO | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
2. | OZ3161 | Kolektivne sportske aktivnosti | AO | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
3. | OUČ160 | Savremeni engleski jezik 1 | AO | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
4. | OZ3182 | Istorija srpskog društva | AO | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
Predmeti izbornog bloka 2. | |||||||||
1. | OZ3162 | Hor i orkestar 2 | AO | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
2. | OZ4161 | Istorija srpske kulture | AO | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
3. | OZ7160 | Sociologija obrazovanja | AO | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
4. | OUČ162 | Savremeni engleski jezik 2 | AO | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
5. | OZ0161 | Logika | AO | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
6. | OZ0160 | Stilistika | AO | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
Predmeti izbornog bloka 3. | |||||||||
1. | OZ3164 | Hor i orkestar 3 | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
2. | OZ4160 | Uvod u pozorišnu umetnost | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
3. | OZ7100 | Obrazovna tehnologija | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
4. | OZ3165 | Istorija religije | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
5. | OUČ163 | Savremeni engleski jezik 3 | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
Predmeti izbornog bloka 4. | |||||||||
1. | OZ3163 | Kultura govora sa retorikom | TM | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
2. | OZ3167 | Etika | TM | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
3. | OZ3168 | Mentalno zdravlje | TM | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
4. | OZ3166 | Sociologija porodice | TM | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
5. | OUČ164 | Savremeni engleski jezik 4 | TM | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
6. | OZ0103 | Medijska kultura | TM | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
Predmeti izbornog bloka 5. | |||||||||
1. | OZ0162 | Matematičko modelovanje | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
2. | OZ3181 | Dete istraživač prirode | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
3. | OZ0163 | Multimedijalne tehnologije u obrazovanju | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
4. | OZ3170 | Hor i orkestar 4 | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
5. | OUČ165 | Savremeni engleski jezik 5 | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
6. | OZ3172 | Didaktičke igre | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
Predmeti izbornog bloka 6. | |||||||||
1. | OUČ166 | Igre u nastavi matematike | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
2. | OZ3173 | Biogeografija | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
3. | OUČ167 | Savremeni engleski jezik 6 | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
4. | OUČ168 | Strategije i metode početnog čitanja i pisanja | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
5. | OZ3169 | Usmena književnost | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
6. | OZ3174 | Psihološki praktikum | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
7. | OZ0164 | Internet alati | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
Predmeti izbornog bloka 7. | |||||||||
1. | OZ3175 | Biologija čoveka | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
2. | OZ3176 | Ekologijasazaštitomživotnesredine | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
3. | OZ3177 | Psihologijadecesaposebnimpotrebama | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
4. | OUČ169 | Matematika za darovite učenike | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
5. | OUČ170 | Uvod u dečiju književnost na engleskom jeziku | NS | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
Predmeti izbornog bloka 8. | |||||||||
1. | OUČ171 | Hemijskioglediurazrednojnastavi | SA | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
2. | OUČ172 | Istraživačkametodaurealizacijisadržajafizike | SA | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
3. | OZ0104 | Metodika nastave informatike 1 | SA | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
4. | OUČ173 | Angloamerička književnost za decu | SA | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
5. | OZ3179 | Didaktički materijal i asistivne tehnologije u inkluzivnom odeljenju | SA | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
Predmeti izbornog bloka 9. | |||||||||
1. | OUČ174 | Metodikaradaukombinovanomodeljenju | SA | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
2. | OUČ175 | Metodika rada u produženom i celodnevnom boravku | SA | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
3. | OZ6160 | Menadžment razreda | SA | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
4. | OUČ176 | Stvaralačka nastava srpskog jezika i književnosti | SA | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
5. | OUČ177 | Metodika nastave engleskog jezika | SA | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
6. | OZ3171 | Fizičke karakteristike materijala | SA | I | 2 | 2 | 0 | 0 | 6 |
Vesti o studiranju
-
NOVO IT ODELJENJE u Savremenoj gimnaziji: otvoren upis za generaciju 2024/25.
Sve osmake koji su zainteresovani za tehnologiju i računare i koji već razmišljaju o budućoj karijeri obradovaće vest da je Savremena gimnazija otvorila upis u novo IT odeljenje. Kombinujući opšti…
22.04.2024 -
Omladina Jazasa Novi Sad i Omladinske novine organizuju seminar o podkastima- prijave do 1. maja
Omladinske novine (ON) organizuju besplatan seminar o podkastima i poziva studente, srednjoškolce i mlade novinare, da se prijave do 1. maja na besplatan seminar o podkastima.
19.04.2024 -
Brucoši, kako ste preživeli prvi dan faksa? Ovo je 5 najčešćih grešaka koje ste možda već napravili
Prvi dan na fakultetu je za brucoše često prepun uzbudljivih ali i stresnih trenutaka. Ako ste već prošli kroz ovo, možda ste napraviti neke od uobičajenih grešaka. Evo pet najčešćih…
16.04.2024
Saveti za polaganje prijemnog
-
Najbolje pripreme za upis na fakultet
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
-
Ovo su zlatna pravila efikasnog učenja
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
-
Devet fraza koje pametni ljudi izbegavaju u razgovoru
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo