Studijski program - Integrisane akademske studije dvopredmetne nastave prirodnih nauka, matematike i računarstva
Podaci o studijskom programu
Kategorije na sajtu: Biološke nauke, Fizika, Geološke nauke, Hemija, Matematika, Informacione tehnologije,
Vrste studija: Akademske
Vežbaj online: Pokreni vežbu Pokreni vežbu Pokreni vežbu Pokreni vežbu Pokreni vežbu Pokreni vežbu
Gradovi: Novi Sad
Naziv studijskog programa je Integrisane akademske studije dvopredmetne nastave prirodnih nauka, matematike i računarstva (5 godina, 300 ESPB).
Cilj studijskog programa je:
- teorijski i praktično obrazovati profesora dvopredmetne nastave prirodnih nauka, matematike i računarstva za rad u osnovnom i srednjem obrazovanju, u obrazovno-naučnim institucijama sa zakonski predviđenim zvanjima, kao i za rad u stručnim, razvojnim i nadzornim pedagoškim službama u organima uprave;
- sticanje dovoljno visokog standarda znanja, kompetencija i veština koje su studentima neophodne za dalje stručno usavršavanje (specijalističke ili doktorske studije) u oblasti metodike nastave odabrane naučne discipline.
Nakon završenih integrisanih petogodišnjih studija i osvojenih 300 ESPB dobija se stručni naziv – profesor dvopredmetne nastave prirodnih nauka, matematike i računarstva – master.
U zavisnosti od izabranog pojedičanog modula po završenom studijskom programu stiče se stručni naziv:
- diplomirani profesor dvopredmetne nastave biologije i hemije – master;
- diplomirani profesor dvopredmetne nastave biologije i geografije – master;
- diplomirani profesor dvopredmetne nastave fizike i hemije – master;
- diplomirani profesor dvopredmetne nastave geografije i informatike – master;
- diplomirani profesor dvopredmetne nastave fizike i informatike – master;
- diplomirani profesor dvopredmetne nastave fizike i matematike – master; ili
- diplomirani profesor dvopredmetne nastave matematike i informatike – master.
Svrha studijskog programa
Svrha studijskog programa integrisanih akademskih studija dvopredmetne nastave prirodnih nauka, matematike i računarstva je postizanje odgovarajućih komepetencija i produbljenih akademskih znanja neophodnih za kompetentno obavljanje posla predmetnog nastavnika izabrane grupe predmeta u osnovnom i srednjem stručnom obrazovanju, za rad u obrazovno-naučnim institucijama sa zakonski predviđenim zvanjima, kao i za rad u stručnim, razvojnim i nadzornim pedagoškim službama u organima uprave.
Ciljevi studijskog programa
- kod studenata razviti sveobuhvatno razumevanje ključnih koncepata odabrane kombinacije naučnih discipline, odnosno obrazovanja u odabranim disciplinama.
- formirati i razviti neophodne nastavničke kompetencije kod budućih profesora dvopredmetne nastave.
- razviti kod studenata sposobnost da prilagođavaju i primenjuju metodologiju u rešavanju nepoznatih tipova praktičnih problema.
- pripremiti studente za uspešan rad u struci ili za doktorske studije u oblasti metodike nastave prirodnih nauka, matematike i računarstva.
Kompetencije diplomiranih studenata
Savladavanjem ovog studijskog programa student stiče sledeće opšte kompetencije:
- sposobnosti analize, sinteze i predviđanja posledica;
- sposobnost kritičkog mišljenja;
- sposobnost rešavanja konkretnih problema primenom naučnog metoda i postupaka;
- sposobnost primene znanja u praksi;
- sposobnosti komunikacije i spretnost u saradnji sa užim socijalnim i širim društvenim okruženjem;
- sposobnost komunikacije korišćenjem barem jednog svetskog jezika;
- pridržavanje profesionalne etike;
- razvijena veština učenja i svest za potrebom permanentnog obrazovanja.
Predmetno-specifične kompetencije:
- primena fundamentalnih znanja iz odabrane naučne oblasti (prirodne nauke, računarske nauke i matematika), metodike nastave odabranih predmeta, pedagogije i psihologije kako u savremenoj nastavi, tako i u istraživanjima u obrazovanju;
- primena i razvoj profesionalnih znanja i vrednosti: stručnih (u okvirima svih disciplina), pedagoško-psiholoških i metodičko-didaktičkih; planiranje;
- samoevaluacija sopstvenog profesionalnog razvoja i usavršavanja;
- planiranje, programiranje i upravljanje nastavnim procesom u osnovnom i u srednjem stručnom obrazovanju;
- primena informaciono-komunikacionih tehnologija u nastavi odabranih predmeta;
- dizajniranje situacije učenja i stvaranje povoljne atmosfere za učenje;
- ovladavanje procesima, metodama, postupcima i tehnikama istraživanja u obrazovanju.
Stručnjaci koji završe ovaj studijski program osposobljeni su za :
- rad kao dvopredmetni nastavnici u oblasti prirodnih nauka, matematike i računarstva u osnovnom i srednjem stručnom obrazovanju;
- rad u obrazovno-naučnim institucijama sa zakonski predviđenim zvanjima;
- rad u stručnim, razvojnim i nadzornim pedagoškim službama u organima uprave.
Kurikulum
Studijski program je modularno organizovan i čine ga sedam pojedinačnih modula.
Svaki modul izgrađen je od bloka zajedničkih predmeta i po dva bloka predmeta iz određene naučno-stručne oblasti za koje se student opredeljuje. Akademsko-opšteobrazovni, teorijsko-metodološki, naučni i stručno-aplikativni predmeti svakog bloka preuzeti su sa odgovarajućih osnovnih, odnosno diplomskih studija na matičnom departmanu u okviru Prirodno-matematičkog fakulteta.
Izborni blok sastoji se od predmeta iz svih naučnih područja i zajednički je za sve module.
U svakoj akademskoj godini student mora da ima najmanje 60 ESPB. U svakom semestru mora da ima 20 časova aktivne nastave, kroz obavezne i izborne predmete. Prilikom upisa u semestar, student prijavljuje koje će predmete slušati u tom semestru, a softver proverava da li ima 20 časova aktivne nastave.
Svi predmeti su jednosemestralni, svrstani u četiri kategorije: akademsko-opšteobrazovne, teorijsko-metodološke, naučno-stručne i stručno aplikativne predmete.
Raspored predmeta po semestrima i godinama studija (po modulima)
Vesti o studiranju
-
NOVO IT ODELJENJE u Savremenoj gimnaziji: otvoren upis za generaciju 2024/25.
Sve osmake koji su zainteresovani za tehnologiju i računare i koji već razmišljaju o budućoj karijeri obradovaće vest da je Savremena gimnazija otvorila upis u novo IT odeljenje. Kombinujući opšti…
22.04.2024 -
Omladina Jazasa Novi Sad i Omladinske novine organizuju seminar o podkastima- prijave do 1. maja
Omladinske novine (ON) organizuju besplatan seminar o podkastima i poziva studente, srednjoškolce i mlade novinare, da se prijave do 1. maja na besplatan seminar o podkastima.
19.04.2024 -
Brucoši, kako ste preživeli prvi dan faksa? Ovo je 5 najčešćih grešaka koje ste možda već napravili
Prvi dan na fakultetu je za brucoše često prepun uzbudljivih ali i stresnih trenutaka. Ako ste već prošli kroz ovo, možda ste napraviti neke od uobičajenih grešaka. Evo pet najčešćih…
16.04.2024
Saveti za polaganje prijemnog
-
Najbolje pripreme za upis na fakultet
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
-
Ovo su zlatna pravila efikasnog učenja
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
-
Devet fraza koje pametni ljudi izbegavaju u razgovoru
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo