Studijski program - Osnovne akademske studije Diplomirani geograf
Podaci o studijskom programu
Kategorije na sajtu: Geološke nauke,
Vrste studija: Akademske
Na prijemnom se polaže: Geografija
Vežbaj online: Pokreni vežbu
Gradovi: Novi Sad
Cilj studijskog programa je savlađivanje granskih (fizička geografija i društvena geografija) i međugranskih geografskih (regionalna geografija) sadržaja kao i multidisciplinarnih sadržaja iz oblasti geoinformatike i geoekologije koji čine sintezu najnovijih dostignuća iz oblasti geonauka, naročito onih koje na aktuelan i odgovarajući način odražavaju i rešavaju probleme savremenog čovečanstva unutar geoprostora. Karakter i vrsta dostignuća u geografskim istraživanjima se ovim nastavnim programom odražavaju tematskom koncepcijom nastavnih predmeta.
Lice koje završi osnovne akademske studije stiče stručni naziv Diplomirani geograf - geoinformatičar ili Diplomirani geograf – geoekolog (u dodatku diplome).
Svrha studijskog programa
Svrha studijskog programa Diplomirani geograf jeste obrazovanje studenata za prepoznatljive i jasne profesije i zanimanja. Studijski program obezbeđuje sticanje kompetencija koje su društveno opravdane i korisne. Geoinformatika i geoekologija predstavljaju interdisciplinarne nauke koje izučavaju međusobni uticaj abiotičkih i biotičkih faktora unutar geografskog prostora. Prostorni problemi vezani za reljef, vode, klimu, zemljište i ostale abiotičke faktore geoprostora u vezi su sa biotičkom i antropogenom komponentom i čine osnovni predmet izučavanja studijskih programa, Diplomirani geograf- geoinformatičar, odnosno Diplomirani geograf- geoekolog.
Ciljevi studijskog programa
Ciljevi studijskog programa uključuju postizanje kompetencija i akademskih veština kao i metode za njihovo sticanje. Ciljevi takođe uključuju razvoj kreativnih sposobnosti i ovladavanje specifičnim praktičnim veštinama potrebnim za obavljanje profesije smera Diplomirani geograf.
Kompetencije diplomiranih studenata
Savladavanjem studijskog programa diplomirani geograf-geoinformatičar i diplomirani geograf-geoekolog studenti stiču sledeće opšte sposobnosti:
- Analize, sinteze i predviđanja problema u geoprostoru, posledica i predloga za iznalaženje efikasnih rešenja za njihovo ublažavanje i otklanjanje;
- Ovladavanja raznovrsnim metodama, postupcima i procesima u naučnim istraživanjima;
- Razvoja kritičkog i samokritičkog mišljenja i pristupa prilikom primene naučnih metoda;
- Primene znanja u praksi;
- Razvoja komunikacionih sposobnosti i spretnosti, kao i saradnje sa užim socijalnim i međunarodnim okruženjem;
- Sposobnosti upravljanja projektnim i istraživačkim timom;
- Komunikaciju i interakciju sa saradnicima iz srodnih naučnih i drugih institucija i javnošću.
Savladavanjem studijskog programa Diplomirani geograf-geoinformatičar studenti stiču sledeće predmetno-specifične sposobnosti i kompetencije:
- Temeljno poznavanje i razumevanje discipline odgovarajuće struke;
- Rešavanje problemskih situacija primenom raznovrsnih naučnih metoda i postupaka;
- Povezivanje osnovnih znanja iz oblasti geonauka i njihova primena upotrebom različitih segmenata geoinformatičkih sistema;
- Analizu podataka iz bazičnih geografskih disciplina primenom geoinformatičkih metoda;
- Za izgradnju sistema za formiranje baza podataka u cilju skladištenja, analize i vizuelizacije geografskih podataka;
- Praćenje, permanentno usavršavanje i primenu novina u struci;
- Razvoj veština i sposobnosti pri upotrebi geoinformatičkih znanja u okvirima delatnosti koje podrazumevaju izučavanje geografskog prostora;
- Za planiranje i samoevaluaciju sopstvenog profesionalnog razvoja i usavršavanja iz oblasti geoinformatike;
- Za rad u naučnim institucijama sa zakonski predviđenim zvanjima;
- Za rad u geodetskim i kartografskim službama;
- Za rad u pojedinim informatičkim sektorima;
- Za rad u poljoprivredi, šumarstvu, rudarstvu i energetici;
- Za rad u transportnim preduzećima kao eksperti za praćenje prostornih aktivnosti predviđenih zakonskim okvirima;
- Za rad na održavanju sistema infrastrukture;
- Za rad u stručnim, razvojnim i nadzornim službama pri organima uprave;
- Za rad u institucijama koje se bave zaštitom prirode;
- Za rad pri vojsci, policiji i ostalim službama za hitne intervencije.
Savladavanjem studijskog programa Diplomirani geograf-geoekolog studenti stiču sledeće predmetno-specifične sposobnosti i kompetencije:
- Usvajanje savremenih multidisciplinarnih sadržaja i znanja iz oblasti geoekologije;
- Analizu, identifikovanje i rešavanje potencijalnih problemskih situacija koje proističu iz interakcije abiotičkih, biotičkih i antropogenih faktora u geoprostoru;
- Povezivanje osnovnih znanja iz oblasti primenjene fizičke geografije i srodnih nauka i njihova upotreba u različitim segmentima geoekoloških proučavanja;
- Identifikovanje geoekoloških problema primenom fizičko-geografskih naučnih metoda;
- Upotrebu geopodataka u analizi geoekoloških problema;
- Za predlaganje rešenja geoekoloških problema na osnovu ranije identifikacije i analize;
- Za izgradnju sistema za formiranje baza geoekoloških podataka u cilju skladištenja, čuvanja i kasnije analize;
- Kartiranje i vizuelno predstavljanje geoekoloških problema u geografskom prostoru;
- Praćenje, permanentno usavršavanje i primenu novina u struci;
- Razvoj veština i sposobnosti pri upotrebi geoekoloških znanja u okvirima delatnosti koje podrazumevaju izučavanje geografskog prostora;
- Za planiranje i samoevaluaciju sopstvenog profesionalnog razvoja i usavršavanja iz oblasti geoekologije;
- Za rad u službama i upravi zaštićenih prirodnih područja;
- Za rad u geoekološkim, ekološkim, geoprostornim i sličnim inspekcijama organa uprave;
- Za rad u geoekološkim i ekološkim službama preduzeća;
- Za rad u institucijama koje se bave zaštitom prirode;
- Za rad u naučnim institucijama sa zakonski predviđenim zvanjima;
- Za rad u geodetskim službama;
- Za rad u poljoprivredi, šumarstvu, rudarstvu i energetici;
- Za rad u stručnim, razvojnim i nadzornim službama pri organima uprave;
- Za rad pri vojsci, policiji i ostalim službama za hitne intervencije.
Kurikulum
Struktura kurikuluma obuhvata raspored predmeta po semestrima, fond časova aktivne nastave i ESPB bodove.
ESPB bodovi
- Na svim godinama studija student stiče 60 (62) ESPB bodova
- ESPB bodova nakon završenih studija = 240 (243)
Aktivna nastava
- Časova aktivne nastave na godini studija = 40-41
- Prosečno časova aktivne nastave na svim godinama studija = 40,7
- Časova predavanja na godini studija = 22-25
- Prosečno časova predavanja na svim godinama studija = 23,8
Zastupljenost odrđene grupe predmeta prema tipu u odnosu na broj ESPB bodova:
- Akademsko-opšteobrazovni = 14,5%
- Teorijsko-metodološki = 21,2%
- Naučni = 34,3% i
- Stručno-aplikativni predmeti = 42,2%
- Zastupljenost izbornih predmeta na osnovnim akademskim studijama je 34% za oba modula.
Vesti o studiranju
-
NOVO IT ODELJENJE u Savremenoj gimnaziji: otvoren upis za generaciju 2024/25.
Sve osmake koji su zainteresovani za tehnologiju i računare i koji već razmišljaju o budućoj karijeri obradovaće vest da je Savremena gimnazija otvorila upis u novo IT odeljenje. Kombinujući opšti…
22.04.2024 -
Omladina Jazasa Novi Sad i Omladinske novine organizuju seminar o podkastima- prijave do 1. maja
Omladinske novine (ON) organizuju besplatan seminar o podkastima i poziva studente, srednjoškolce i mlade novinare, da se prijave do 1. maja na besplatan seminar o podkastima.
19.04.2024 -
Brucoši, kako ste preživeli prvi dan faksa? Ovo je 5 najčešćih grešaka koje ste možda već napravili
Prvi dan na fakultetu je za brucoše često prepun uzbudljivih ali i stresnih trenutaka. Ako ste već prošli kroz ovo, možda ste napraviti neke od uobičajenih grešaka. Evo pet najčešćih…
16.04.2024
Saveti za polaganje prijemnog
-
Najbolje pripreme za upis na fakultet
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
-
Ovo su zlatna pravila efikasnog učenja
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
-
Devet fraza koje pametni ljudi izbegavaju u razgovoru
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo