Studijski program - Redovna nastava, posebni oblici nastave i fakultativna nastava
Podaci o studijskom programu
Kategorije na sajtu: Prirodne nauke, Društvene nauke,
Vrste studija: Opšte
Vežbaj online: Pokreni vežbu
Gradovi: Beograd
Nastavni plan i program Vojne gimnazije obuhvata program: redovne nastave, posebnih oblika nastave i fakultativne nastave.
Program redovne nastave, broj i vrsta nastavnih predmeta, sadržaj i fond nastavnih časova izrađuju se i menjaju u skladu sa nastavnim planom i programom gimnazija opšteg i prirodno-matematičkog tipa u Republici Srbiji. On je obavezan za sve učenike, bez obzira na smer. Realizacijom tog, osnovnog dela programa, obezbeđuju se opšta fundamentalna znanja koja će biti temelj njihovog opštevojnog, vojnostručnog i vojnotehničkog obrazovanja u Vojnoj akademiji.
Ono što je u nastavnom planu i programu specifično i zbog čega ova škola s pravom nosi naziv Vojna gimnazija, jesu posebni oblici nastave, fakultativni predmeti i različiti vannastavni sadržaji.
Za razliku od posebnih oblika nastave, koji su obavezni, Vojna gimnazija u četvorogodišnjem ciklusu nudi svojim učenicima oko dvadeset različitih predmeta, kurseva i tečajeva, a učenici se, zavisno od svojih interesovanja, opredeljuju koje će pohađati. Svi predmeti, kursevi i tečajevi su u funkciji budućeg poziva, odnosno obuhvataju sadržaje jednog od vidova i rodova Vojske Srbije. Tako se, na primer, učenik koji želi da postane mornarički oficir može opredeliti za izborni predmet Pomorstvo i navigacija i Kurs ronjenja, budući vojni inžinjer za izborni predmet Elektronika i Kurs za radio-amatere, a budući oficir KoV za izborni predmet Vojnu topografiju i Vodni tečaj za izviđače.
Navedeni fakultativni oblici nastave su obavezni za učenike koji se za njih opredele. Dakle, ovaj posebni deo Nastavnog plana i programa Vojne gimnazije čini prirodnu vezu između opšteobrazovnih sadržaja i budućeg poziva, tj. priprema i motiviše učenike za specifične vojne sadržaje koje će izučavati u Vojnoj akademiji.
Vojna gimnazija raspolaže vrhunskim uslovima za izvođenje svih oblika obrazovno-vaspitnog rada i savremeno opremljenom nastavno-materijalnom bazom. Nastava se, najvećim delom, izvodi u školskoj zgradi u namenskim učionicama, kabinetima i laboratorijama.
U školskoj zgradi su i prostorije za posebne namene, kolektivne oblike nastave, sednice, svečane skupove, kino sala, svečana sala, didaktički kabinet i dr. Većina prostorija je povezana sistemom interne televizije.
Posebni oblici nastave se izvode na specijalizovanim poligonima, vežbalištima, aerodromima i drugim pogodnim mestima izvan lokacije Vojne gimnazije.
Vesti o studiranju
-
NOVO IT ODELJENJE u Savremenoj gimnaziji: otvoren upis za generaciju 2024/25.
Sve osmake koji su zainteresovani za tehnologiju i računare i koji već razmišljaju o budućoj karijeri obradovaće vest da je Savremena gimnazija otvorila upis u novo IT odeljenje. Kombinujući opšti…
22.04.2024 -
Omladina Jazasa Novi Sad i Omladinske novine organizuju seminar o podkastima- prijave do 1. maja
Omladinske novine (ON) organizuju besplatan seminar o podkastima i poziva studente, srednjoškolce i mlade novinare, da se prijave do 1. maja na besplatan seminar o podkastima.
19.04.2024 -
Brucoši, kako ste preživeli prvi dan faksa? Ovo je 5 najčešćih grešaka koje ste možda već napravili
Prvi dan na fakultetu je za brucoše često prepun uzbudljivih ali i stresnih trenutaka. Ako ste već prošli kroz ovo, možda ste napraviti neke od uobičajenih grešaka. Evo pet najčešćih…
16.04.2024
Saveti za polaganje prijemnog
-
Najbolje pripreme za upis na fakultet
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
-
Ovo su zlatna pravila efikasnog učenja
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
-
Devet fraza koje pametni ljudi izbegavaju u razgovoru
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo