Studijski program - Pedagogija
Podaci o studijskom programu
Kategorije na sajtu: Pedagoške nauke,
Vrste studija: Strukovne
Vežbaj online: Pokreni vežbu
Gradovi: Kosovska Mitrovica
Svrha studijskog programa doktorskih studija Pedagogije je razvoj pedagoške nauke, kritičkog mišljenja i obrazovanje kadrova (doktora pedagoških nauka).
Oni će biti osposobljenida samostalno sprovode originalna i naučno relevantna istraživanja u oblasti vaspitanja i obrazovanja koja doprinose humanističkom razvoju društva i kritički procenjuju rezultate istraživanja u pedagogiji i drugim društveno-humanističkim naukama, uzimajući u obzir savremena naučna saznanja, društvene potrebe i kretanja.
Smisao i značaj studijskog programa ovih doktorskih studija sastoji se u osposobljavanju budućih doktora pedagoških nauka da samostalno realizuju različite vrste naučnih istraživanja u oblasti vaspitanja i obrazovanja, kao i da samostalno i kritički proučavaju različite teorijske koncepte i neposrednu praksu u vaspitanju i obrazovanju. Realizacija studijskog programa pedagogije treba da osposobi kandidate da mogu uspešno da implementiraju savremena naučna znanja u praksu neposrednog vaspitanja i obrazovanja u cilju njenog usavršavanja i osvaremenjivanja.
Stečena kompetencije svršenim studentima doktorskih studija pedagogije omogućavaju bavljenje:
teorijskim, empirijskim, istorijsko-pedagoškim, interdisciplinarnim i multidisciplinarnim istraživanjima u oblasti vaspitanja i obrazovanja;
naučnim-istraživačkim, nastavnim i drugim stručnim poslovima u oblasti vaspitanja i obrazovanja, kulture i socijalne delatnosti (škole na svim nivoima, instituti za pedagoška istraživanja, zavodi za unapređivanje vaspitanja i obrazovanja, visokoškolske ustanove, kulturno-prosvetne institucije, socijalne ustanove i izdavačke institucije);
prezentovanjem ostvarenih rezultata naučnoistraživačkog rada i usavršavanjem različitih oblika sistema i modela vaspitno-obrazovnog rada;
samostalnim naučnim usavršavanjem u oblasti metodologije pedagoških istraživanja i relevantnih pedagoških naučnih disciplina.
Studenti doktorskih studija pedagogije imaju mogućnost da svoja znanja iz pedagoških nauka stečena u toku osnovnih i master akademskih studija dopune rezultatima novih empirijskih istraživanja i produbljenijim teorijskim saznanjima iz oblast pedagoških i drugih društveno-humanističkih naučnih disciplina i tako kontinuirano usavršavaju svoje naučno-istraživačke i nastavne kompetencije.
Pedagogija kao društvena nauka usmerena je na naučno istraživanje pojava i problema u oblasti vaspitanja, obrazovanja, nastave, škola, uloge vaspitanja i obrazovanja u savremenom društvu, reformi sistema vaspitanja i obrazovanja, nastavnih programa i unapređivanje kvaliteta vaspitno-obrazovnog i nastavnog rada. Rezultati naučnih istraživanja u oblasti vaspitanja i obrazovanja predstavljaju značajan doprinos humanizovanju savremenog društva i razvoju društveno-humanističkih naučnih disciplina.
Studijski program doktorskih studija pedagogije, usklađen je sa savremenim pravcima razvoja pedagogije i aktuelnim problemima pedagoške nauke kao naučne discipline. Osnovni cilj studijskog programa je osposobljavanje za teorijski, istraživački i praktični rad u oblasti pedagogije, praćenje savremenih tokova i kritičko sagledavanje promena u teoriji i praksi vaspitanja i obrazovanja, kompetentno procenjivanje njihovih efekata i značaja za razvoj ove delatnosti i sticanje najvišeg stepena akademskog obrazovanja – naučnog naziva doktora pedagoških nauka.
Iz ovako definisanog opšteg cilja izvedeni su i posebni ciljevi doktorskih studija pedagogije i to:
osposobljavanje za razumevanje i kritičko preispitivanje pedagoške nauke i vaspitanja i obrazovanja kao oblasti društvene prakse, osposobljavanje za kontekstualni i interdisciplinarni pristup u proučavanju pedagoških fenomena,
razvijanje sposobnosti za proučavanje praktičnih problema i razvijanje istraživačke radoznalosti, naučne otvorenosti i kritičkog stava prema teorijskim nalazima i rezultatima istraživanja, osposobljavanje za samostalno organizovanje i realizaciju naučnog istraživanja u domenu pedagoške nauke, razvijanje svesti o potrebi permanentnog profesionalnog razvoja i sticanje akademskih i profesionalnih veština neophodnih za popularizaciju pedagoške nauke i unapređivanje vaspitno-obrazovne prakse.
Dokumenti:
Raspored predmeta po semestrima
Knjige predmeta
Uverenje o akreditaciji
Vesti o studiranju
-
NOVO IT ODELJENJE u Savremenoj gimnaziji: otvoren upis za generaciju 2024/25.
Sve osmake koji su zainteresovani za tehnologiju i računare i koji već razmišljaju o budućoj karijeri obradovaće vest da je Savremena gimnazija otvorila upis u novo IT odeljenje. Kombinujući opšti…
22.04.2024 -
Omladina Jazasa Novi Sad i Omladinske novine organizuju seminar o podkastima- prijave do 1. maja
Omladinske novine (ON) organizuju besplatan seminar o podkastima i poziva studente, srednjoškolce i mlade novinare, da se prijave do 1. maja na besplatan seminar o podkastima.
19.04.2024 -
Brucoši, kako ste preživeli prvi dan faksa? Ovo je 5 najčešćih grešaka koje ste možda već napravili
Prvi dan na fakultetu je za brucoše često prepun uzbudljivih ali i stresnih trenutaka. Ako ste već prošli kroz ovo, možda ste napraviti neke od uobičajenih grešaka. Evo pet najčešćih…
16.04.2024
Saveti za polaganje prijemnog
-
Najbolje pripreme za upis na fakultet
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
-
Ovo su zlatna pravila efikasnog učenja
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
-
Devet fraza koje pametni ljudi izbegavaju u razgovoru
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo