Studijski program - Pedagogija
Podaci o studijskom programu
Kategorije na sajtu: Pedagoške nauke,
Vrste studija: Akademske
Na prijemnom se polaže: test znanja iz psihologije i test opšte informisanosti
Vežbaj online: Pokreni vežbu Pokreni vežbu
Gradovi: Kosovska Mitrovica
Osnovne akademske studije pedagogije usmerene su na sticanje znanja i razvijanje sposobnosti i veština neophodnih za profesionalni rad budućih pedagoga u različitim oblastima, kao i za dalje obrazovanje i permanentno stručno usavršavanje. Ciljevi osnovnih akademskih studija pedagogije jesu: ovladavanje osnovnim pojmovima iz sociologije i srodnih disciplina; osposobljavanje za razumevanje pedagoških pojava u svetlu istorijskih i savremenih teorija i koncepcija; osposobljavanje da se opišu najvažnije pedagoške pojave i problemi, da se klasifikuju i povežu sa srodnim problemima i pojavama; specijalizacija i produbljivanje znanja iz posebnih oblasti pedagogije (pedagoških disciplina); osposobljavanje za kritičko i praktično sagledavanje procesa i aktera funkcionisanja vaspitno- obrazovnog procesa i društvenih promena; ovladavanje osnovnim metodama koje se primenjuju u pedagoškim naukama i, posebno, pedagogijio; osposobljavanje za samostalno proširivanje svojih znanja i prenošenje drugima.
Predmeti su podeljeni četiri grupe, i to: opšte-obrazovni, teorijsko-metodološki, naučno-stručni i stručno-aplikativni. Jedan broj predmeta je obavezan, dok na svakoj godini studija postoje blokovi izbornih predmeta, između kojih student bira po jedan. Savladavanjem studijskog programa pedagogije student stiče sledeće opšte sposobnosti: analize i sinteze pedagoških pojava, kao i predviđanja rešenja pedagoških problema i njihovih posledica; ovladavanja metodama, postupcima i procesima istraživanja pedagoške stvarnosti; razvoja kritičkog i samokritičkog mišljenja i pristupa pedagoške stvarnosti; primene znanja u istraživačkoj, pedagoškoj i savetodavnoj praksi; razvoja komunikacionih sposobnosti i saradnje sa užim pedagoško- andragoškim i međunarodnim okruženjem; profesionalnu etiku. Savladavanjem studijskog programa student stiče sledeće predmetno-specifične sposobnosti: temeljnog poznavanja i razumevanja pedagogije kao naučne discipline; rešavanja konkretnih pedagoških i istraživačkih problema uz upotrebu naučnih metoda i postupaka i znanja potrebna da se zaključci prezentuju stručnoj i naučnoj javnosti; povezivanja osnovnih znanja iz različitih oblasti pedagogije i srodnih disciplina i njihove primene; praćenja i primene novina u struci; razvoja veština i spretnosti u upotrebi znanja u oblasti pedagogije; upotrebe informaciono-komunikacionih tehnologija u ovladavanju znanjima u oblasti pedagogije.
Vesti o studiranju
-
NOVO IT ODELJENJE u Savremenoj gimnaziji: otvoren upis za generaciju 2024/25.
Sve osmake koji su zainteresovani za tehnologiju i računare i koji već razmišljaju o budućoj karijeri obradovaće vest da je Savremena gimnazija otvorila upis u novo IT odeljenje. Kombinujući opšti…
22.04.2024 -
Omladina Jazasa Novi Sad i Omladinske novine organizuju seminar o podkastima- prijave do 1. maja
Omladinske novine (ON) organizuju besplatan seminar o podkastima i poziva studente, srednjoškolce i mlade novinare, da se prijave do 1. maja na besplatan seminar o podkastima.
19.04.2024 -
Brucoši, kako ste preživeli prvi dan faksa? Ovo je 5 najčešćih grešaka koje ste možda već napravili
Prvi dan na fakultetu je za brucoše često prepun uzbudljivih ali i stresnih trenutaka. Ako ste već prošli kroz ovo, možda ste napraviti neke od uobičajenih grešaka. Evo pet najčešćih…
16.04.2024
Saveti za polaganje prijemnog
-
Najbolje pripreme za upis na fakultet
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
-
Ovo su zlatna pravila efikasnog učenja
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
-
Devet fraza koje pametni ljudi izbegavaju u razgovoru
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo