Studijski program - Informatika i tehnika u obrazovanju
Podaci o studijskom programu
Kategorije na sajtu: Informacione tehnologije,
Vrste studija: Akademske
Vežbaj online: Pokreni vežbu
Gradovi: Zrenjanin
Studijski program dvopredmetnih studija Informatika i tehnika u obrazovanju je nastao kao rezultat usaglašavanja programa postojećih obrazovnih profila sa standardima za akreditaciju, u nastojanju da se obezbedi kontinuitet i kvalitet obrazovanja u oblasti informatike i tehnike na Tehničkom fakultetu "Mihajlo Pupin" u Zrenjaninu. Studijski program predstavlja prvi stepen studija profesora tehnike i informatike koji se nastavlja studijskim programom Informatika i tehnika u obrazovanju – master.
Od 1970. do 1983. godine na Fakultetu su se obrazovali i saradnici za nastavu iz predmeta Osnovi tehnike i proizvodnje u osnovnim i srednjim školama. 1979. godine Fakultet proširuje svoju delatnost i na obrazovanje informatičara uvođenjem studija za profesora informatike, a 1983. godine na Fakultetu je započeto obrazovanje nastavnika praktične nastave saobraćajne i mašinske struke.
Tokom godina ovi obrazovni profili su modifikovani u skladu sa tehničko tehnološkim razvojem, tako da se trenutno realizuju nastavni planovi i programi usvojeni na Nastavno - naučnom veću Univerziteta u Novom Sadu 2006. i 2009. godine.
Studijski programi na osnovnim akademskim studijama u oblasti informacionih tehnologija odobreni su i akreditovani 2009. godine i to sa 3 modula:
- informacione tehnologije – inženjerstvo,
- informacione tehnologije u poslovnim sistemima,
- informacione tehnologije u obrazovanju.
Studijski program Informatika i tehnika u obrazovanju – master odobren je i akreditovan 2010. godine.
Studijski program Informatika i tehnika u obrazovanju pripada polju Interdisciplinarnih, multidisciplinarnih, transdisciplinarnih (IMT) i dvopredmetnih studija. S obzirom da za polje IMT ne postoje normativi veličina grupa studenata za predavanja, vežbe i ostalo, korišćeni su normativi za polje Tehničko-tehnoloških nauka, kao najbliži sadržajima predmeta koji se obrađuju na ovom studijskom programu. Polje IMT je odabrano zbog pripadnosti izlaznih zvanja važećih studijskih programa na Fakultetu.
Koncepcija studijskog programa obuhvata tri globalne grupe predmeta:
- informacione tehnologije,
- tehničke predmete i
- grupu predmeta iz psihološko - pedagoško - didaktičko - metodičke oblasti.
Važno je napomenuti da studijski program predstavlja kvalitetnu osnovu za dalje obrazovanje i usavršavanje nastavnika i završetak potrebnih nivoa studija za nastavni rad. Studije 1. i 2. stepena su međusobno kompatibilni i usaglašeni sa Zakonom o osnovama sistema vaspitanja i obrazovanja po kojima nastavnik može biti lice koje je završilo studije 2. stepena u trajanju od 300 espb.
Vesti o studiranju
-
Zimska škola IT FEST JUNIOR 2025: Prva stanica ka svetu tehnologije
13.01.2025 -
Započnite novu godinu pravim izborom uz Fakultet savremenih umetnosti! Još 5 dana možete preuzeti poklon od 200 evra!
Fakultet savremenih umetnosti (FSU) nastavlja sa ponudom najnižih oktobarskih cena školarina i tokom novembra. Prijavljeni studenti obezbeđuju svoje mesto u generaciji 2025/26 i fiksiraju školarinu, čime su zaštićeni od budućih…
10.01.2025 -
Nova godina, novi početak: IT obrazovanje uz poklon od 200 evra, još samo 5 dana!
Početak nove godine je savršen trenutak za donošenje odluka koje će oblikovati vašu budućnost! Ako tražite kvalitetno obrazovanje u oblasti informacionih tehnologija, sada je pravi trenutak da iskoristite jedinstvenu priliku…
10.01.2025
Saveti za polaganje prijemnog
-
Najbolje pripreme za upis na fakultet
Kvalitetne pripreme za prijemni ispit su izuzetno bitne kako biste upisali fakultet koji želite. Da biste na prijemnom ispitu prošli onako kako želite, neophodno je napravite dobar plan.
-
Ovo su zlatna pravila efikasnog učenja
Uspešno učenje nije privilegija genijalnih ljudi. Oni koji uče uspešnije samo primenjuju određene metode, tehnike i taktike.
-
Devet fraza koje pametni ljudi izbegavaju u razgovoru
Svima se dešava da kažu nešto što drugi pogrešno protumače. Razumevanje skrivenih značenja zahteva socijalnu svest, sposobnost da se razumeju emocije i iskustvo